Színház

VaDULva

táncelőadás, 60 perc, magyar, 2011.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Istenek születése és alakváltozásai, harcai, táncai és nászai egy kosztümös, különleges összművészeti világban a GoBe Társulat stílusában. Jelen lesznek a tangósok, néptáncosok, balerinák, kortárs táncosok, sztriptíztáncos, pantomimes, operaénekes, csellista, hárfás, lantos, fúvós. Az Erotika Törvénye megkerülhetetlen, ami megfoganhat, vonzza a nemzőképest és a frigyből utód születik. Pontosabban a testek frigyéből utód, a lelki unióból új arcú lélek, a szellemi frigyből alkotás. Az ember így vagy úgy, újra és újra képes megfoganni, folyton vágyik hát a megtermékenyítő befolyásra. A görög mitológia világa még őrzi annak a mágikus hitnek a lenyomatát, ahol természeti és isteni erő egy és ugyanaz, ahol az embert istenek táplálják, de cserébe - áldozati szertartások révén - az embernek is táplálnia kell isteneit. Termékenység és erotika világa egy és ugyanaz, a nászból mindig utód, termés, a jövő biztosítása lesz. Darabunkban megidézzük a görög mitológiának a szerelem egyes aspektusaira leginkább reflektáló mozzanatait, így Érosz és Aphrodité születését, Hérát, mint pávakirálynőt, Zeusz kőbevésett uralmát, bikává alakulását, Kentaur harcát, Dionüszosz ünnepét. Igaz, ma már száműztük az Isteneket, de ha nem csak a mában szeretnél élni, létezni, akkor utazz el velünk ebbe a különleges, finomra hangolt világba!

A(z) Góbi Rita Társulat előadása

Bemutató időpontja:

2011. július 22., Góbi Rita Társulat

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2012 nov. 28. - 19:23:18 10/10
http://www.toptipp.hu/szinhaz/hiirleveel.htm#VADULVA

Vadukva Góbi Rita GOBE Társulat


Táncolt klasszikust, egy sereg alternatív produkcióban játszott változatosnál változato-
sabb szerepeket, volt Papagéna és Sün Balázs, tüzes fergeteg és szikrázó komika, - de
hogy mennyi minden rejtõzik angyali lényében, azt most, saját koreográfiájában mutatja
meg igazán.
Négy bakfis-nimfácskát vesz maga mellé, Rózsahegyi Orsolya, Sárai Rachel, Kõnig Lilla
Rovenszky Réka eggyéforrt teste mélytengeri növényként hullámzik, hajladozik a vörös
lepel-buborék ölelésében. Andrea T. Haamer áttört fekete jelmezeiben, kúszva, csúsz-
va, majd feszes dinamikával mozogva képezik a tér vizuális mozgalmasságát, az ellenpont-
ként szogáló klasszikus balett-elemek még jobban kiemelik energikus gesztusrendszerük
korszerûségét. Parti Péter herkulesi emelésekkel tûnik ki, pörgeti, dobálja õket, hár-
mójukat tartva is fauni könnyedséggel rugózik.
Nemcsak a koncepció és a koreográfia eredeti, a kísérõ kvintett is új színt képvisel: vég-
re klasszikusan komoly, akusztikusan élõ zenét hallhatunk! Dóczy Gabriella hárfahúrjain
Debussy, Kovács Bendegúz csellóján Bach-preludium szól, sárkánygyík-gallérba öltözve
az a Laborfalvi Soós Béla énekel Gluck és Handel-áriákat, aki saját megzenésítésében,
példás merészséggel ismertet meg Abaelardus szókimondó erotikájával. A jelen zenéjét
Arvo Part mellett a muzsikusok közös improvizációi képviselik, fölbecsülhetetlen ajándék,
hogy az extázist végre nem gépi dübögés, hanem tépett húrok, csattogó hangszerhátak,
dobbanó dobok artikulált hangjai kísérik!
Ha széttárja két karját, tenyerei között nagyfeszültség vibrál, amely cikázó szilfid-lényé-
nek heves villanásaiban sül ki. Gyorsasága kozmikus, energiája vulkáni, mozgása a legkö-
vethetetlenebb gesztusokban is muzikálisan arányos. Góbi Rita valóban égi tünemény,
fittyet hány a gravitációra, átírja Newton mozgás-törvényeit. Íjként feszül, pulzál, mint
lüktetõ szív, rezgõ húrként zenéli az örvénylõ testek dallamát. Koreográfusi invenciója
saját lehetõségeit teljesíti ki, de érzékenyen alkalmazkodik szûkebb dimenziókhoz is. A
fantázia egyre tágabb szféráit járja be, egy motívum veszett tempójú többszörözése fo-
kozza a hatást, de nem válik öncélúvá, mivel pillanatokon belül újabb variációk követik.
Átélni, nézni is kemény feladat, -azt meg elképzelni sem tudjuk, mikor vesz egyáltalán le-
vegõt... Indázó karokkal forgásban, talajon hengergõzve, vagy a légteret vetõdve uralva,
a tánc stilizált absztrakcióját testesíti meg. Öltözéke a férfitáncoséhoz hasonlít, filigrán
nõiességét ezüstös páncél takarja: androgén jellege hatványozza kifinomult erotikáját.
Félelmetes szólói után vijjogó sikollyal rogy össze, hogy rövidesen fõnixként szülessen
újjá egy még drámaibb fokozásban.
Nincs szüksége felesleges ballasztokra, elég csak önmagára és a táncosokra hagyatkozni.
Nyugodtan lehet rövidebb is, a csodát nem órával mérik, értékét inkább karátban lehet
kifejezni, mint a gyémántét: - már elsõre legalább 22 karát!