Az alsósok távoktatását segíti a Szegedi Egyetem és az MTA

Megnyitotta az eddig diagnosztikus mérési célokat szolgáló feladatbankjait a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja. A mérést szolgáló teszteket folyamatosan gyakorló feladatokká alakítják át, melyek a legfiatalabbakra koncentrálnak.

Az elmúlt napokban a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport támogatásával felkészítette az eDia és az eLea rendszereket a pedagógusok munkájának és a diákok otthoni tanulásának támogatására.

Az eDia és eLea rendszerek a legfiatalabbakra koncentrálnak, az 1-3. évfolyamokon "beszélnek" is a feladatok, így az olvasás hiánya nem akadály. Jelentősen kibővítették az óvodai modult is. A kutatók figyelik a pedagógusok igényeit, próbálnak alkalmazkodni a rendkívüli helyzethez. A kutatócsoportot Csapó Benő, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának társelnöke vezeti.

Az eDia tanári tesztek modulban a pedagógusok saját teszteket, felmérő és gyakorló feladatsorokat állíthatnak össze. Az eDia óvodai tesztek moduljában felmérő és fejlesztő feladatsorok állnak rendelkezésre a korosztály számára. Az eLea-rendszer különböző fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz.

A megnyitott rendszer itt érhető el: http://edia.hu/digitalis-kihivas/

A pedagógusok véleményét, javaslatait az iskola@edu.u-szeged.hu címen fogadják.

További infó: Magyar Tudományos Akadémia