Ezeket keresték a gyerekek 2020–2021-ben

Egy új Kaspersky Safe Kids tanulmány azt vizsgálta, mi iránt érdeklődtek a gyerekek az online térben 2020–2021-ben, illetve melyek voltak a legnépszerűbb alkalmazások a körükben.

A tavalyi év folyamán a „szoftver, audió és videó”, valamint az „e-kereskedelem” kategóriák iránt nőtt, míg az „internetes kommunikációs média” és a „számítógépes játékok” kategóriák iránt enyhén csökkent az érdeklődésük. A legnépszerűbb alkalmazások listáját a TikTok, a YouTube és a WhatsApp vezeti. Időközben a TikTok csaknem kétszer akkora népszerűségre tett szert, mint az Instagram.

2020 az egyik legfurcsább évnek bizonyult a modern gyerekek számára.

A világjárvány számos szokványos élethelyzetet megváltoztatott az egész világon, többek között az oktatás, a barátokkal és a családtagokkal való találkozás, a kikapcsolódás és a szórakozás területén. A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a kérésekben szereplő legnépszerűbb Androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta, miként változtak a gyerekek érdeklődési körei és igényei az új körülmények között.

Forrás: Max Mumby / Indigo / Getty Images


A gyermekek körében a következő weboldal-kategóriák bizonyultak a legnépszerűbbnek: „szoftver, audió és videó” (44,38 százalék), „internetes kommunikációs média” (22,08 százalék) és „számítógépes játékok” (13,67 százalék). A legnépszerűbb alkalmazások között a YouTube jelentős előnnyel vezet – ez a szolgáltatás továbbra is megőrizte helyét a legnépszerűbb videóstreaming szolgáltatásként a gyerekek körében világszerte. A második helyet a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás, a harmadikat pedig a népszerű közösségi hálózat, a TikTok foglalja el. A TOP10-be négy játék is belefért, nevezetesen a Brawl Stars, a Roblox, az Among US és a Minecraft.

A gyerekek rendkívül aktívan hallgatnak és néznek videóklipeket a YouTube-on – ezek 17,35 százalékos részesedést foglalnak el a zenei műfajokra és videókra indított keresések között.

A zenei ízlések tekintetében a hagyományosan vezető BTS és BLACKPINK K-POP együttesek mellett még Ariana Grande, Billie Eilish és Travis Scott énekesek, valamint egy másik zenei műfaj, a „phonk” volt népszerű.

Forrás: Neilson Barnard / Getty Images


A rajzfilmek a gyerekek általi összes videókeresés felét (50,21 százalékát) teszik ki világszerte. A legnépszerűbb a Katicabogár és Fekete Macska kalandjai, a Rejtélyek városkája és a Peppa malac. A mozifilmek és a tévésorozatok között a legnépszerűbb filmelőzetes a Godzilla Kong ellen, a Zach Snyder: Az Igazság Ligája, valamint a Disney+ sorozata, a WandaVision volt. A Netflix iránt is egyre több gyerek érdeklődik: a platformon keresztüli leggyakoribb keresési kérések a Cobra Kai-ra és a Stranger Thingsre érkeztek.

A videójátékok körében a következők a legnépszerűbbek: Minecraft (22,84 százalék), Fortnite (6,73 százalék), Among Us (3,8 százalék), Brawl Stars (6,34 százalék) és Roblox (3,82 százalék). A TOP10-ben szereplő leggyakrabban játszott játék ugyanakkor szinte minden országban a Roblox.

Az összes régiót vizsgálva a kazahsztáni gyerekek látogatták a legtöbbet a számítógépes játékoknak szentelt weboldalakat: a részesedésük 26,01 százalék.

A második helyet az egyesült királyságbeli gyerekek foglalják el (19,4 százalék). Teljesen más a helyzet azonban Indiában, ahol a gyerekek szinte alig látogattak ilyen jellegű honlapokat (mindössze 5,08 százalék az arányuk).

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők

  • böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt! Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.
  • tudjanak meg többet arról, hogy mi érdekli a gyerekeiket!
  • magyarázzák el, hogy az érzékeny információkat csak üzenetküldő alkalmazásokon keresztül szabad megosztani, és csak olyanokkal, akiket a való életben is ismernek!
  • vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekkel is: magyarázzák el neki, hogy miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségek ahhoz, hogy a gyermek biztonságban legyen az online térben.
  • fordítsanak több időt arra, hogy elbeszélgessenek a gyerekekkel az online biztonsági intézkedésekről! Mondják el nekik, hogy mi az, amit semmilyen körülmények között nem szabad közzétenni az interneten, és magyarázzák el azt is, hogy miért nem.


(via Grayling)

 

Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu