TOP10 BRAND
1
INDEX 1 043 596 RU
2
BLIKK 997 764 RU
3
ORIGO 946 356 RU
4
24 852 380 RU
5
IDOKEP 822 528 RU
6
TELEX 633 896 RU
7
RIPOST 620 636 RU
8
NLC 561 068 RU
9
FEMINA 552 636 RU
10
PORTFOLIO 540 464 RU
1
INDEX 1 043 596 RU
2
BLIKK 997 764 RU
3
ORIGO 946 356 RU
4
24 852 380 RU
5
IDOKEP 822 528 RU
6
TELEX 633 896 RU
7
RIPOST 620 636 RU
8
NLC 561 068 RU
9
FEMINA 552 636 RU
10
PORTFOLIO 540 464 RU

10 kulisszatitok a Dűne forgatásáról

Egyre közeledik az utóbbi évek legjobban várt filmjének a bemutatója, a közhangulat jegyében lessünk be a kulisszák mögé.

  • Nyilván CGI-t is igénybe vettek, de a sivatag könyörtelen, mégis fenséges hangulatát mi más adná vissza, mint egy igazi sivatag? Denis Villeneuve Jordániában találta meg a földi Arrakist: a stáb hónapokig forgatott a kegyetlen hőségben, ami felért egy maratoni csapatépítő kalanddal. 
  • A film szereplőgárdája a mai Hollywood legnagyobb neveiből válogat, és el lehet képzelni, ennyi hírességhez egyenként mekkora egó társulhat. Ám a sivatagi helyszín, a mostoha környezet megtette a hatását: senkiből sem bújt elő a dáma, mert ott, a semmi közepén mindannyian jelentéktelennek érezték magukat, és ahogy Josh Brolin megfogalmazta a Stephen Colbertnek adott interjúban, muszáj volt összehangolt közösségként működniük, ami tökéletes összhangban áll Frank herbert regényének szellemiségével.

  • A Shanghaji Nemzetközi Filmfesztiválon Villeneuve elmesélte, hogy a sivatagi külsők mellett Budapesten hatalmas díszleteket húztak fel, mert mégis csak a kézzelfogható valóság képes megfelelően inspirálni a stábot, a színészeket. És természetesen használtak CGI-t, de amit csak lehetett, megépítettek. Szemben a pőre zöld háttérrel, a díszletek és a praktikus effektek mindig is valóságosabbá tették a látványt, és ha ezeket okosan feljavítják CGI-jal, akkor valóban döbbenetes eredményeket érhetnek el a filmesek.
  • A Colbertnek adott interjúban a rendező bevallotta, hogy amikor először látta Timothée Chalamet-t Paul Atreidesként játszani, örömében elsírta magát, mert bizonyságát kapta, hogy az ösztönei jól működtek, a megfelelő színészt választotta erre a nehéz szerepre.
  • A homokférgek homok alatti mozgását is praktikus effektekkel oldották meg: hatalmas, mozgatható platformokat építettek a sivatagba, majd homokkal fedték be, a színészek pedig úgy helyezkedtek el, mintha a dűnéken állnának. Amikor egy homokféreg "elhaladt" alattuk, a platform dübörgött és rázkódott, a színészek lába pedig belesüppedt a homokba. Ez a megoldás ugyan jóval drágább volt, mintha digitális trükkökkel oldották volna meg, de egyrészt valóságosabbnak néz ki, másrészt a színészek reakciója a lehető leghitelesebb.

  • Az Arrakis csapdosó szárnyú repülőgépeit, az ornitoptereket is megépítették, és kábelekkel mozgatták azokat. 
  • Hihetetlenül alaposan tervezték meg a díszleteket is: az előzetesekben is látható az arrakeeni palota falait borító freskók egyike, amelyeket úgy alkottak meg, mintha a bolygó az Arrakis császári kormányzójának dolgozó fremen művészek festették volna. Ezeket az apró részleteket talán észre sem vesszük a filmben, de fontos elemei annak az illúziónak, hogy egy valóságosnak tűnő világot lássunk a vásznon.
  • A Vladimir Harkonnent játszó Stellan Skarsgård nem sok időt töltött a forgatáson, és annak is a 30%-át, azaz megközelítőleg napi nyolc órát a sminkszobában. A színész bevallotta, hogy könnyű dolga volt, mert annyira félelmetesen néz ki báróként, hogy a tulajdonképpen nem is nagyon kellett játszania.

  • Több, mint ezer jelmezt terveztek és készítettek a filmhez, melyekhez a görög és a római öltözékekből, páncélokból merítettek ihletet, ezzel is erősítve a Dűne univerzumának időtlen jellegét. A legnagyobb kihívás a fremen cirkoruha megtervezése volt: az Arrakison minden csepp nedvesség kincs, ez a speciális ruha pedig felfogja, aktározza és megtisztítja a test minden csepp izzadtságát, vizeletét, azaz az összes nedvességet, ami elhagyja a testet. A ruhákat külön-külön a színészekre tervezték, hiszen hozzá kellett idomulniuk a testükhöz, valójában a mozgás "aktiválta" ezeket a különleges öltözékeket.
  • Frank Herbert regényciklusának rajongójaként Hans Zimmer nagy örömmel vállalta a film zenéjének komponálását, bár a koronavírus járvány miatt ez óriási kihívást jelentetta  számára. Végül, a saját komfortzónájából kilépve új hangzásokkal, zenei nyelvvel kísérletezett, hogy úgy szóljon, mintha "egy másik világból" származna. Zimmert annyira elragadta a Dűne világa, hogy az aláfestő zene mellett írt még egy lemeznyit, ezekből állt össze a Dune Sketchbook Soundtrack című album.

(Forrás: Screenrant)

A hirdetések megjelenítése akadályba ütközött.

Ezt okozhatja valamilyen hirdetésblokkoló (Adblock) használata, illetve egyes vírusirtók, böngésző kiegészítők, beállítások.

A hirdetés blokkolás kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamTovábbi segítségért kattints ide! Köszönjük, PORT.hu