TOP10 BRAND
1
INDEX 993 752 RU
2
BLIKK 923 848 RU
3
IDOKEP 882 776 RU
4
ORIGO 854 624 RU
5
24 802 808 RU
6
PORTFOLIO 679 524 RU
7
TELEX 613 088 RU
8
FEMINA 573 852 RU
9
RIPOST 544 476 RU
10
BORSONLINE 417 792 RU
1
INDEX 993 752 RU
2
BLIKK 923 848 RU
3
IDOKEP 882 776 RU
4
ORIGO 854 624 RU
5
24 802 808 RU
6
PORTFOLIO 679 524 RU
7
TELEX 613 088 RU
8
FEMINA 573 852 RU
9
RIPOST 544 476 RU
10
BORSONLINE 417 792 RU

A Marvel úgy dolgoztatja a filmtrükkök készítőit, akár a barmokat

Eszelős elvárások, betarthatatlan határidők. Sok szakember kapott idegösszeomlást a vállalhatatlan munkakörülmények miatt.

 

Nemrégiben a médiában és a közösségi médiában első kézből származó beszámolók jelentek meg, amelyek a Marvelt mint munkaadót rendkívül előnytelen fényben tüntetik fel: túlhajszolják és alulfizetik a vizuális effektek készítőit, a VFX-artistokat, ugyanakkor lehetetlen követeléseket támasztanak, sokszor az utolsó pillanatban kukáznak kész jeleneteket és betarthatatlanak határidőket szabnak meg.

A Marvel produkcióin végzett munkám késztetett arra, hogy elhagyjam a VFX-ipart

– tweetelte Dhruv Govil, a vizuális effekteket készítő művész, aki olyan filmeken dolgozott mint A galaxis őrzői vagy a Pókember: Hazatérés.

Borzalmas megrendelő, és túl sok kollégát láttam már összeomlani a túlterheltség után, miközben a Marvel egyre szorosabbra húzza a nadrágszíjat. A probléma az, hogy a Marvel túl nagy, és azt követelhet, amit csak akar. Ez egy mérgező kapcsolat.

 

Egy másik, névtelenségét megőrizni kívánó vizuális effektes a Vulture weboldalának nyilatkozott: "Amikor az egyik filmen dolgoztam, majdnem hat hónapig minden nap túlóráztam. Heti hét napot dolgoztam, egy jó héten átlagosan 64 órát. A Marvel tényleg nagyon keményen megdolgoztat.

Voltak olyan munkatársaim, akik leültek mellém, összeomlottak és sírva fakadtak. Mások telefonálás közben kaptak pánikrohamot."

 

 

A meg nem nevezett művész elmondta, hogy a Marvel olyan sikeres, domináns és termékeny, hogy a vizuális effektekkel foglalkozó cégek egymást próbálják alulmúlni árban a következő megbízás reményében. A kisebb büdzsé azonban azzal járhat, hogy kevesebb alkalmazottat tudnak foglalkoztatni, és ebből próbálnak a legtöbbet kihozni – a Marvel pedig végletekig maximalista, és a folyamat során még az utolsó pillanatban is kér változtatásokat, jóval többször, mint egy átlagos ügyfél. 

Az Emmy-díjas Joe Pavlo, aki A galaxis őrzőin dolgozott, a munkakörülményeket kaotikusnak, kész őrületként jellemezte. A VFX-artistokat jóindulatú emberekként jellemzi, akik tényleg mindent beleadnak, hogy munkájuk a lehető legjobb legyen, szívükön viselik a produkció minőségét, de amikor a Disney eszelős követelésekkel jön elől, azzal teljesen sarokba szorítják szerencsétleneket.

A világ összes jóindulata egyszerűen elpárolog, amikor minden megváltozik, és úgy döntenek, hogy lecserélik azt a karaktert egy másik színészre, vagy megváltoztatják az egész környezetet – kukoricaföld helyett már egy pizzázóban vannak. Ilyen szélsőségek jöhetnek az utolsó pillanatban."

Ez jellemezhető akár zaklatásként, de a vezetés és a felettesek, a hierarchia több rétegén átszűrve.

Ez nem olyan, mintha a Disney vezetője megragadna valakit és szidalmazná vagy valami hasonló. Inkább egy olyan légkörről van szó, ahol mindenki úgy érzi, hogy ez a legfontosabb dolog, és ha nem csináljuk meg, akkor mindannyian megszívtuk.

És mert a VFX-artistokkal közvetlen kapcsolatban álló supervisorok nyakába zúdítják az őrült elvárásokat, nekik kell tartani a hátukat, és ha nem tudják kezelni, ők is zsarnokká válnak és nyilván a kezük alá dolgozókon vezetik le a nyomást.

A zaklatás hatalmas probléma a mi iparágunkban, mert néha mindenki annyira kétségbeesett. Úgy tűnik, hogy olyan nagy a stressz és a nyomás ezeken a munkákon, hogy időben befejezzék, hogy mindent képesek egy pillanat alatt megváltoztatni.
Forrás: Fórum Hungary

 

Sok szakember attól tart, hogy ha kiáll a fizetéssel és a feltételekkel kapcsolatban, akkor feketelistára kerülhet. Megoldást jelenthetne, ha a vizuális effektekért dolgozók jogaiért szakszervezet állna ki. A Disney-Marvel nagyon híres arról, hogy több párhuzamosan futó verziót akar látni, hogy eldönthessék, mi legyen a végleges változat. Egy erős szakszervezet képes lenne ezt egy kicsit visszaszorítani. Pavlo így szemléltette ezt a jelenséget:

Ha elképzeljük, hogy a művészeti részleg megtervez egy díszletet, akkor nem vennénk rá őket, hogy 35-ször lebontsák a díszletet, és egy teljesen más díszletet építsenek újra. Mivel ez digitális, az emberek nem ugyanazt látják benne, pedig az: munka, kreativitás és hosszú munkaórák kell hozzá. Nem teremtik meg magukat.

Drexel Heard, demokrata politikai stratéga és filmrajongó elmondta, hogy azt szeretné, ha olyan Marvel-sztárok, mint Mark Ruffalo, aki politikai aktivista és a munkavállalói jogok bajnoka, felkarolnák a VFX-művészek ügyét.

Sok híresség erejére, a Bosszúállókra lesz szükség ahhoz, hogy felálljanak és azt mondják: "Hé, azok az emberek, akik a filmjeinket készítették, jobb munkakörülményeket érdemelnek, és támogatni akarjuk azokat, akik a filmjeinket csinálták.

 

Egyébként a Disney-Marvel

a filmek alapjául szolgáló képregények alkotóit sem tiszteli meg: azok ugyanis a képregénycég alkalmazásában állnak, így semmilyen szerzői jog nem illeti meg őket.

A történeteiket feldolgozó, karaktereiket felhasználó, milliárdos blockbusterek után jó esetben néhány ezer dollár kapnak és talán egy jegyet a film díszbemutatójára.

(Forrás: The Guardian)

 

 

A hirdetések megjelenítése akadályba ütközött.

Ezt okozhatja valamilyen hirdetésblokkoló (Adblock) használata, illetve egyes vírusirtók, böngésző kiegészítők, beállítások.

A hirdetés blokkolás kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamTovábbi segítségért kattints ide! Köszönjük, PORT.hu