Misztikum és fantázia 2000-ben

Magyarázat nélküli történések filmje A tanú szeme. Elmesélhető, de a hétköznapi logika szerint fel nem fogható. Egy megfigyeléssel foglalkozó titkos ügynök - fedőnevén Szem - a megfigyelt fiatal nőt először kötelességből, majd egyre erősebb személyes érdeklődésből követi New Yorktól San Franciscóig, Chicagótól Alaszkáig. A követési és megfigyelési csúcstechnika - és egy irányító-eligazító hivatalos központ - segítségével bejut a szépséges gyilkos életének intim titkaiba is, szemtanúja a kegyetlen irtó hadjáratnak, ahogy a nő az elcsábuló férfiakat kivégzi, ahogy álcáit szemeteskosarakba hajítja.
A valóság, a képzelet, az emlékek és a vágyak képeit vetíti ki és szerkeszti hideg, misztikus történetté a rendező, Stephan Elliott, aki a Priscilla, a sivatag királynője című filmjével szerzett nevet magának. Ez a filmje hangulatában, stílusában, szerkesztésében is merőben más. Merész vállalkozás arra, hogy a belső lelkiállapotok, vonzódások és érzések képpé fogalmazott történetét a valóság eseményeivel fonja öszsze, bizonytalanná téve a határt, hol ér véget az egyik, hol kezdődik a másik. A magány és elveszettségérzés növekszik univerzálissá a történet során, s maga a valóság valódisága kérdőjeleződik meg, mire váratlan és szintén magyarázat nélküli véres véget ér a havas tájban a történet. A gyilkosságok és menekülések realitása a rémálmok szürreális világát hordozzák, miközben a megfigyelés high-tech módszere ennek az egész felfoghatatlan világnak a megsokszorozásával hozza zavarba a nézőt. Elvesztett gyermek, elvesztett gyermekkor - ki tudja, mi áll mozgatórugóként a két magányos ember tetteinek hátterében? Megfog a hangulata, felpiszkál a megfejtés nélküli titka. Elvarázsol Ewan McGregor és Ashley Judd játéka az egymástól elütő, de egyaránt mélységesen magányos és reménytelen megszállottság útjának végigjárásában.