15 filmelőzetes piszok jó zenékkel

A trailergyártás külön szakma. Mindig van valami trend, ami egykaptafás filmelőzeteseket termel, de időről időre akadnak fantasztikus darabok is, és mind közül azok a legjobbak, amelyek egy-egy jól megválasztott dalt használnak fel. Fülest be, hangerőt fel, mert bitang jó zenék következnek.

Joker – Jimmy Durante: Smile

Tarol a mozikban a Joker, és aki eddig nem nézte volna meg, saját érdekében gyorsan pótolja – Joaquin Phoenix zseniális alkotása megdelejezi a nézőt, a kissé túltolt "társadalmi mondanivalóval" meg nem kell foglalkozni. Már a film első teasere is betalált: Jimmy Durante Smile című dala hihetetlenül erős hangulatot teremtett. A Jokeré tipikusan az az előzetes volt, amit már csak a zenéje miatt újra- és újranéz az ember.

 

Valerian és az ezer bolygó városa – Beatles: Because

Luc Besson sci-fije a történetet illetően sajnos csalódást okozott, bár a film első öt perce David Bowie Space Oddity-jével kísérve egyszerűen zseniális. Az előzetest is derekasan odatették a Beatles Because című dalának feldolgozásával.

 

Godzilla II – A szörnyek királya – Claude Debussy: Clair de Lune

Amilyen butácska a film, annyira okosan rakták össze az első előzetesét: nem sűrűn használnak komolyzenét ezekben, de Claude Debussy Clair de Lune - jének feldolgozása hátborzongatóan hatásos, drámai mélységet kölcsönöz a képsoroknak. Tényleg ezt érezni ebből a két és fél percből, hogy ha jönnek az óriásszörnyek, retteghetünk az életünktől, az emberiségnek meszeltek.

 

A Wall Street farkasa – Kanye West: Black Skinhead

A Black Skinheadből kiragadott részek iszonyatosan felpörgetik az előzetest, hihetetlen dinamikája és ereje van. Erre szokás mondani, hogy jól... odasóz.

 

Ahol a vadak várnak – Arcade Fire: Wake Up

Spike Jonze különleges mesekönyvadaptációjának egészen sajátos, szinte meghatározhatatlan hangulata van. Az Arcade Fire nótája tökéletesen illusztrálja a képeket, és amellett, hogy  már magában a dallamban van valami mélységes szomorúság, mégis játékos, no és persze arról szól, amiről a film is: a gyerekkor végéről és az ártatlanság elvesztéséről.

 

Nem lehet kihagyni az alábbi, 2005-ös New York-i Fashion Rocks koncert felvételét, amin David Bowie is becsatlakozott a bandához, hogy közösen énekeljék el a nótát.

 

Social Network – Radiohead: Creep

Csodálatos a Radiohead dalának feldolgozása a belga Scala & Kolacny Brothers lánykórus előadásában. 

 

Bosszúállók: Ultron kora – I've Got No Strings (Pinokkió)

Egészen egyedülállóan dolgozták fel a Disney Pinokkiójának híres dalát, mert egészen hátborzongató, és a néhány kiragadott sor magát Ultront is jellemzi.

 

Watchmen – Smashing Pumpkins : The Beginning Is the End Is the Beginning

Zack Snyder filmjének amúgy is erős a zenei anyaga, és az első előzeteshez is tökéletesen választották meg a muzsikát: a Smashing Pumpkins The Beginning Is the End Is the Beginning című dalával kísérve egyszerre vészjósló és melankolikus.

 

Thor: Ragnarök – Led Zeppelin: Immigrant Song

Ugyanolyan tökös az Immigrant Songgal kísért trailer, mint maga a film, és egészen biztos, hogy amikor először láthattuk, szinte mindenki végigvigyorogta, és persze alig várta a filmet. De ez egy tisztességes előzetes dolga.

 

Öngyilkos osztag – Queen: Bohemian Rhapsody

Óriási mókának ígérkezett a Suicide Squad, hiszen az alábbi előzetes egy vagány, pörgős filmet ígért, akcióval, humorral és remek beszólásokkal. Ebből is látszik, hogy ügyes szakik rakják össze ezeket a trailereket, mert maga a film épp az ellentéte lett.

 

A galaxis őrzői – Blue Swede: Hooked on a Feeling

Nem is kell sokat beszélni erről: James Gunn piszok jó nótákkal tömte tele mindkét részt, Star Lord válogatáskazettáit képtelenség megunni. Nincs ez másként ez előzetesben sem, a Blue Swede Hooked on a Feelingje pillanatok alatt garantálta, hogy egy vicces űrkalandban lesz majd részünk.

 

Logan – Johnny Cash: Hurt

Johnny Cash letaglózóan erős, melankolikus Hurtje a kimerült és öreg Xavier és a ráncos Logan képsorai alatt számtalan újranézésre sarkallta az embereket. Nincs mese, az előzetes beránt és nem enged. Méltó a filmhez.

 

A nagy Gatsby – Jack White: Love is Blindness

Baz Luhrman mindig zenés filmeket csinál, és kiváló érzékkel válogatja össze a dalokat – pontosabban kiváló érzékkel társítja a képeket és a cselekményt a dalok mellé. Gondoljunk csak a Rómeó+Júliára, vagy még inkább a Moulin Rouge-ra, szeret feldolgozásokat használni. Méghozzá hihetetlen vagány változatokat, amelyek úgy működnek, akár egy bivalyerős motor. A képek erővel telnek meg, a film robog előre, a néző pedig végig lúdbőrözik a játékidő alatt. Így van ez A nagy Gatsby előzetesével is: Jack White köröket ver a U2 nótájára, és nézzük csak meg újra – ugye, hogy kirázott a hideg, annyira jó?

 

Cloverfield Lane  10 – Tommy James & The Shondells: I Think We're Alone Now

Nem is kell sokat beszélni róla: elég legyen annyi, hogy valahogy így kell bitang jó hangulatot teremteni. Sőt: HANGULATOT.

 

Star Trek: Mindenen túl – Beastie Boys: Sabotage

Beastie Boys a Star Trekben? Miért is ne. Justin Lin filmjében nincs túl sok pihenő, a 125 perc eszeveszetten végigpörög – a Sabotage szinte magától értetődik.