5 filmes kellék, amit újrahasznosítottak

Egyszerű lustaság, előrelátó környezetvédelem vagy összekacsintós belső poén? Nem tudni, de annyi biztos, hogy rengeteg olyan eset van, amikor ugyanazt a kelléket több filmben láthatjuk felbukkanni. Kiválogattuk a legviccesebb eseteket.

Mr. Fusion

Ha a Vissza a jövőbe fúziós energiát tároló reaktora, amit Doki fejlesztett ki, hogy visszajuttassa Martyt és saját magát a jövőbe, ismerősnek tűnik, az nem a véletlen műve. Ugyanezt a készüléket láthattuk korábban A nyolcadik utas: a Halál űrhajójának belsejében, egészen pontosan a konyhában, mint kávéfőzőt. Egy reddites kommentfolyam alapján úgy tűnik, itt nem kényelmesek voltak a filmesek, és azért nyúltak a máshol már bevált eszközhöz, hanem afféle easter egget helyeztek el a filmben. A reaktoron látható Mr. Fusion felirattal ugyanis eleve arra vicceltek rá, hogy akkoriban Amerikában nagyon népszerűek voltak a Mr. Coffee márkájú kávéfőzők, és így mintha Doki is azt hasznosította volna újra az időgéphez. A kellékeseknek pedig csak át kellett írni a feliratot az Alien kávéfőzőjén.

Forrás: Imgur / InterCom / UIP-Duna Film

 


A Red Apple cigaretta

A filmtörténelem egyik leghíresebb újrahasznosított kelléke minden bizonnyal a Quentin Tarantino által kitalált Red Apple márkájú cigaretta, amely szinte minden filmjében feltűnik. Legutóbb a Volt egyszer egy… Hollywoodban láthattuk, ahol a film főhőse, Rick Dalton színész egészen konkrétan reklámozza a cigit. Többféle rajongói teória is létezik arra vonatkozóan, hogy miért bukkan fel újra és újra QT filmjeiben a Red Apple. Egyesek úgy gondolják,

a mester ezzel is azt erősíti, hogy az alkotásai mind egyazon univerzumban játszódnak (a rendező filmjeiben valójában kétféle univerzum létezik, egy valódi és egy fiktív: erről ebben a cikkünkben írtunk korábban).

Mások szerint mindez Tarantino szimbolizmusért való rajongásának a bizonyítéka, hiszen a cigimárka logója egy alma, amiből előbújik egy kukac (amelynek egyébként emberi arca van) – értsd: minden szép dologban ott bujkál a romlottság.


A Csillagközi invázió egyenruhái

Paul Verhoeven1997-es sci-fijéből rengeteg ikonikus képet őrzünk az emlékezetünkben: az egyik legfontosabb ezek közül a tengerészgyalogosokét idéző szürke egyenruha, amelyben a főhősök a vásznon látható idejük legnagyobb részét töltik. Mivel a film és az uniformis ennyire ikonikussá vált, kicsit zavarba ejtő volt a rajongók számára felfedezni ugyanezt a ruhát a Firefly – A szentjánosbogár című rövid életű sci-fi sorozatban. Ráadásul ahogy azt az alábbi videóban is láthatjuk,

közel sem ez volt az egyetlen alkalom,

amikor a Csillagközi invázió egyenruháit újrahasznosították.


Az a búbánatos újság

Nehéz kiszúrni, hiszen a szokásos reggeli készülődést bemutató képsorokban kinek jutna eszébe pont a csak úgy mellékesen kinyitott újságot figyelni, de úgy tűnik,

a hatvanas évektől kezdve az amerikai filmtörténelem összes filmjében és sorozatában ugyanazt a kellékújságot használják (vagy legalábbis ugyanazokat a lapokat nyomtatják ki újra).

A megoldás a lenti videóban látható: a filmesek nem valódi újságot használnak, hanem egy The Earl Hays Press nevű, nyomtatott kellékeket gyártó cég termékeit. Így történhet meg, hogy az Egy rém rendes családtól kezdve a Nem vénnek való vidéken át a Louie vagy az Azok a 70-es évek show című sitcomig számtalan filmből és sorozatból értesülhetünk róla, hogy leégett egy raktárépület, illetve láthatjuk egy sötét hajú nő fotóját.


Gwyneth Paltrow feje

VIGYÁZAT: SPOILER ÉS FELKAVARÓ TARTALMÚ VIDEÓ!

A leghíresebb sosem látott kellék a filmtörténelem során minden bizonnyal a Ponyvaregény-beli aktatáska tartalma, de szorosan a nyomában ott van a Hetedik című thrillerből Gwyneth Paltrow karakterének a levágott feje. David Fincher alkotásában ugyan végül nem mutatták meg, hogy mi van a dobozban, de a kelléket, azaz Paltrow műfejét legyártották. És

a nagy pillanat 16 évvel később jött el,

hiszen a pandémia okán mostanában is sokat emlegetett Fertőzés című Soderbergh-moziban igencsak kapóra jött a bábutorzó. Ebben a filmben ugyanis szintén meghal a színésznő karaktere, és a boncolásos jelenetben, amikor szó szerint felbontják a figura koponyáját, a produkció nem keveset spórolhatott azon, hogy sem a sztár jelenlétét nem igényelte a jelenet, sem azt, hogy a maszkmesterek és a kellékesek drága pénzért újra elkészítsenek egy műfejet.


(via Listverse)