Avatar 2.: még egy érdekes fotó került ki a netre

Ezúttal is a forradalmi víz alatti motion capture eljárásról láthatunk illusztrációt, de most egy sokkal akciódúsabb felvételt rakott ki az Instagramra az újra forgó sci-fi folytatás stábja.

Ahogy arról nemrégiben beszámoltunk, Új-Zélandon közfelháborodást keltett, hogy míg a koronavírus miatti beutazási korlátozás folytán külföldön ragadt helyiek nem juthatnak be az országba, addig az Avatar folytatások forgatócsoportja külön engedélyt kapott a határ átlépésére, így – minden bizonnyal elsőként a filmes stábok közül – minden gond nélkül folytathatják a forgatást.

Az új-zélandiak felháborodása a jelek szerint nem igazán hatotta meg az Avatar 2. producerét, Jon Landaut, aki az újrakezdés örömére kirakott egy izgalmas fotót az Instagram oldalára. „Mark Fellman standfotós készítette ezt a fényképet még tavaly Britain Daltonról az Avatar folytatások víz alatti performance capture felvétele közben” – írta a dinamikus felvétel mellé a producer.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Still photographer Mark Fellman snapped this photo last year of Britain Dalton during underwater performance capture on the Avatar sequels.

Jon Landau (@jonplandau) által megosztott bejegyzés,

 

Britain Dalton egy gyerekszínész, aki az Avatar második, harmadik és negyedik részében is fog szerepelni, a képen pedig épp a víz alatt lovagol meg egy speciális járművet. A víz felszínén eközben pici fehér gömböket láthatunk. Akihez eljutott a stáb által májusban kirakott fotó (amelyen Sam Worthington, Kate Winslet és Cliff Curtis színészek szerepeltek egy csomó fehér golyó közepén), az pedig már pontosan tudja, mik is ezek a gömböcskék.

A víz alatti motion capture, pontosabban performance capture technológia (hiszen a kamera nemcsak a színészek mozgását, de az arcjátékát is rögzíti, hogy utána minél élethűbben lássuk őket viszont a kék színű, 3 méter magas na’vik szerepében) pedig egy olyan újítás, amit az Avatar folytatásoknak köszönhetünk.

„Ezt még sosem csinálták ezelőtt, és nagyon trükkös, mert a motion capture rendszerünk (ahogy minden motion capture rendszer) optikai alapon működik, ami azt jelenti, hogy markereket használ, amit kamerák százai rögzítenek.

A vízzel a probléma pedig nem is a víz alatti részekben rejlik, hanem a levegő és a víz találkozásánál, ahol tulajdonképpen egy mozgó tükör alakul ki.

Ez a mozgó tükör pedig visszatükrözi a markereket, ami miatt egy csomó hamis jel jön létre. Olyan ez, mintha egy vadászrepülő csak azért kilőne egy csomó lövedéket, hogy megzavarja a radart.
Szóval lesz egy csomó hamis célpont, ezért ki kellett találnunk, hogyan lépjünk túl ezen a problémán, amit meg is tettünk. Általános igazság, hogy amikor bekerül a képbe a víz, minden tízszer olyan nehézzé válik” – magyarázta nemrégiben a fehér golyók jelentőségét a technikabolond James Cameron rendező.


(via Movieweb)