Edward Norton fullba nyomja a kretént

Emlékeztek még az Amerikai história X sztárjára, akit A hihetetlen Hulk után leírtak Hollywoodban? Most egy saját maga által írt és rendezett filmben tér vissza – íme az előzetes!

A háromszoros Oscar-díjas sztárnak az évek során alaposan lecsökkent az ázsiója az Álomgyárban, mivel köztudottan problémás, összeférhetetlen alak, akivel nehéz együtt dolgozni. Ezért cserélték le Hulkot a Marvel filmekben inkább Mark Ruffalóra (pedig korábban A hihetetlen Hulkban még Norton játszotta a zöld óriást), és ezért nincs mostanában egyetlen főszerepe sem.

Utóbbi tényen most a színész saját maga változtat, hiszen végre elkészült Motherless Brooklyn című filmje, amin már 2014 óta dolgozik. A Jonathan Lethem azonos című 1999-es krimijén alapuló thriller forgatókönyvét a sztár maga írta, ahogy ő a rendező és a főszereplő is. Rajta kívül olyan színészek játszanak még a műben, mint Bruce Willis, Willem Dafoe, Leslie Mann vagy Alec Baldwin. A filmhez pedig a Radiohead frontembere, Thom Yorke írt eredeti filmzenét.

Norton a Motherless Brooklynban egy Lionel Essrog nevű kívülálló magándetektívet alakít, aki Tourette-szindrómában szenved. Amikor egyetlen barátját és mentorát (Willis) meggyilkolják, ő maga akarja kinyomozni, ki tette. Veszélyes kutakodása során az ötvenes évek New Yorkjának legfélelmetesebb emberével kerül szembe, egyúttal meg kell mentenie a nőt is, aki talán a megváltást jelentheti a számára.

Az amerikai mozikban november 1-jén bemutatandó alkotást a Warner Bros. karolta fel, és most nyilvánosságra hozták az első előzetesét is, amiből kiderül, hogy Edward Norton nem fogadta meg a mindenki kedvenc Hollywood-paródiájában, a Trópusi viharban elhangzott bölcsességet („soha ne nyomd fullba a kretént!”), és kissé eltúlozva formálja meg a megszállott, kényszerbeteg figurát. De bő két percből még nyilván nem derül ki semmi, szóval hátha valami jó sül ki a dologból, hiszen legyen bármilyen összeférhetetlen, Norton nagyon jó színész, szóval mi a magunk részéről drukkolunk neki!


(via Consequence of Sound)