Liv Tyler már horrort nyom!

A lefordíthatatlan című Wildling szerény költségvetésű horrorfilm, amelyben a legizgalmasabb dolog az, hogy Liv Tyler az egyik főszereplője. A másik egy ellenszenves kislány sötét titkokkal, ő van képünkön.

Generációjának legszebb színésznője, bő egy évtizede még mindenütt ott volt, aztán valahogy nem talált magának jó szerepeket – ha leszámítjuk a Gyűrűk ura Arwenjét, mostanában pedig inkább olyan tévésorozatokban láthatjuk, mint A hátrahagyottak vagy a Lőpor. Liv Tyler nincs mostanában a reflektorfényben, amit én személy szerint is sajnálok, de most egy kicsit kaphatunk belőle a horrorspecialista forgalmazó IFC Midnightnak köszönhetően. A Wildling már szerepelt a neves függetlenfilmes SXSW fesztiválon a múlt héten, és elismerő kritikákban részesült – bár a most kijött első előzetes nem feltétlenül lenyűgöző, bár kétségkívül izgalmas.

Kezdésként egy kislányt látunk, akit egy Apuci nevű férfi – az elképesztően sok horrorfilmben szereplő Brad Dourif –nevelt fel a szobájába zárva, mondván, a külvilág túl veszélyes, hiszen odakint ólálkodik egy hegyes fogú, éles karmú rémség – ez a címbeli Wildling. Ugrunk az időben, és kiderül, a kedves kisvárosi rendőrnő, aki az erdőben rátalált az Anna nevű tinilányra, magához vette őt, az pedig kezdi megismerni a külvilágot és önmagát. És ennek csak a része az őt érő hormonális változások, a pubertás kor beköszönte, de elkezdi felfedezni a körülöttük elterülő erdőséget, ahol találkozik egy farkasbőrbe öltözött férfival, aki egyre többet mesél neki a Wildlingról – és bár magyarul vicces, hogy a lény neve úgy hangzik, mint a vájdling, ami egy mosásra vagy mosogatásra használt nagyobb edényt, a trailer többi része már nem olyan vicces.

Merthogy a film és az előzetes úgy kezdődik, mint egy thriller, de horrorként folytatódik, és nem akarunk szpojlerezni – merthogy olvastuk az első kritikákat -, de valószínűleg nem véletlen, hogy a kislányt játszó brit Bel Powley (A tinilány naplója, Hercegnők éjszakája) nem annyira szimpatikus és barátságos. A filmet egyébként a Németországban született, de hosszú évek óta Hollywoodban dolgozó producer, Fritz Böhm első rendezése, aki egyben társforgatókönyvíró is. A film, amelyet úgy méltatnak, mint egy fiatal nő önmagára találása és a klasszikus szörnyfilmek nagyszerű elegye, stílszerűen április 13-án kerül az amerikai mozikba, Liv Tyler pedig a képek tanúsága szerint egyszerre védelmező, potenciális áldozat és igazságosztó benne.