Megőrülnek a Pókember-rajongók a mozikban

Sorra dönti a rekordokat a Pókember: Nincs hazaút, minden idők egyik legsikeresebb szuperhősfilmje lesz belőle.

A mozitörténelem második legerősebb nyitónapját produkálta a Pókember: Nincs hazaút (az amerikai belföldi adatokat tekintve), a 121.5 millió dollárnál csak a Bosszúállók: Végjáték tudott többet összeszedni, és ezzel a Csillagok háborúja VII: Az ébredő Erő visszaszorult a harmadik helyre. (Ebben az eredményben a csütörtöki előjátszásokon termelt 50 millió is benne van.)

A nyitóhétvégén összeszedett 253 millió dollár is fantasztikus eredmény, nemcsak pandémiás időkben, de bármikor. Összehasonlításképpen: az első helyen a Bosszúállók: Végjáték áll 357 millióval, az elmúlt két év eddigi csúcstartója pedig a Venom 2. - Vérontó volt 90 millióval. A szuperhősfilmek dominanciája ezzel idén is látványosan megmutatkozott, a 2021-es toplista első öt helyén ugyanis csak ilyen címek vannak (Shang-Chi, Fekete Özvegy, Örökkévalók, Venom).

Globálisan 587.2 millió dolláros bevételt produkált a film, ami egy bronzéremre elegendő a Bosszúállók: Végjáték (1.2 milliárd) és a Bosszúállók: Végtelen háború (640 millió) mögött - utóbbi kettőt ugyanakkor Kínában is bemutatták, míg a Nincs hazaútnak egyelőre nincs kínai premierdátuma.

A magyar mozikban is megdőltek a rekordok: a hétvégén 189 000 néző ült be a Nincs hazaútra, és ezzel az idei év legnézettebb filmje lett.

A szakértők tavaly a Tenettől várták, hogy „megmentse a mozit”, de úgy tűnik, mindenki kedvenc Pókemberének jutott ez a feladat, és a film fogadtatása egyértelműen jelzi is, hogy a nézők még egy erősödő járványhullám idején is vállalják a mozizás kockázatát a közösségi élmény kedvéért.

A Pókember: Nincs hazaútról mi (is) azt írtuk, hogy mesterien pengeti a rajongói nosztalgia húrjait, amit a nézői reakciók is visszaigazolnak. Utoljára a Bosszúállók: Végjáték idején volt rá példa, hogy a közönség a film bizonyos részeit ovációval fogadja, de most még annál is zajosabb reakciók érkeznek. Van, ahol úgy tombolnak a nézők, mintha koncerten vagy sporteseményen lennének (ez főleg az angolszász országokban jellemző, de a magyar multiplexekben is megy a tapsolás), és egyelőre a netes értékelések is pozitívak – az IMDb-n 9 ponton, a Rotten Tomatoes-on 99%-on áll a film.

A mozik feltámadását ettől még korai lenne ünnepelni, mert amíg a Bosszúállók: Végjáték annak idején a nyitóhétvége teljes mozis bevételének 88%-át vitte el, a Pókember: Nincs hazaút esetében ez a szám már 92%, vagyis a többi bemutató teljesen háttérbe szorul. Az ugyanezen a napon bemutatott új Del Toro-film, a Rémálmok sikátora bele is állt a földbe, és a Spielberg-féle West Side Storyval együtt összesen 2.5%-át hozta a Nincs hazaút bevételeinek. A Twitteren beszámoltak olyan esetekről is, hogy a Rémálom sikátorára lefoglalt jegyet a mozi vissza akarta mondani, arra hivatkozva, hogy kellene a terem a Pókember-vetítésekhez.

Via: IndieWire / EW / Uproxx / Variety

Pokorny Lia az I Love You Babyt énekelte a SZESSÖN próbatermében, amivel Tomi és Jancsó simán fel is vehette volna a helyben megalakult zenekarukba.