Mit hoz a szeptember a mozikba?

A rossz hír az, hogy a hagyományosnál gyengébb az iskolakezdésre időzített filmkínálat, a jó hír pedig, hogy itt az AZ című horror folytatása, és nem maradunk Brad Pitt nélkül.

Szeptember első hete mi másról szólna természetesen , mint az Az: Második fejezetről, ami a gyilkos bohóccal való első találkozás után 27 évvel játszódik, és a Vesztesek Klubja újra szembe kerül régi ellenségükkel. Ha csak fele olyan jó lesz, mint az első rész, ami az egyik legjobb Stephen King feldolgozás, már akkor is örülünk, ráadásul olyan nagy nevek vannak benne, mint Jessica Chastain, James McAvoy és a mindig vicces Bill Hader, szóval nagyon várós. A tűzön át című francia dráma egy hősies tűzoltóról szól, aki egy oltás során szörnyű sérüléseket szenved, és nem csak fizikailag, de mentálisan is meg kell gyógyulnia – amennyire lehet. A hét harmadik produkciója egy nagy klasszikus újrázása, de nem remake – az Apokalipszis most - A végső vágás Coppola filmjének 183 percre vágott új verziója.

A második hét sűrű lesz, de nem kiemelkedő. A 100 Dolog című német vígjáték két srácról szól, akik a „cuccaik” megszállottjai, de egy fogadás miatt egy időre mindenről le kell mondaniuk. A létezés eufóriája magyar dokumentumfilm, pontosabban táncfilm, a szintén magyar CURTIZ – A magyar, aki felforgatta Hollywoodot, egy életrajzi dráma Kertész Mihályról (Michael Curtiz), amint a Casablancát forgatja. És itt lesz a Downton Abbey moziverziója azoknak, akik imádták a sorozatot – mi mindig olyannak láttuk, mint a Csengetett, Mylord? humortalan verziója. És a gyerekekre is gondoltak, a Kópé című animációs film egy lusta szobakutya története, akire egy milliárdosnő egy egész vagyont hagy.

A következő héten jön a már ígért Brad Pitt, aki az apja megkeresésére indul a világűrbe az Ad Astra – Út a csillagokbában, és a film nagyon jó kritikákat kapott, pedig mi már temettük, mert a nyár eleji eredeti megjelenést magyarázat nélkül törölték, és ez nem szokott jót jelenteni. Veretes irodalmi feldolgozás Az Aranypinty, de az van, hogy az ilyen feldolgozások sokszor nagyon szépek, de unalmasak. A Folyékony arany magyar dokumentumfilm a tokaji aszúról szól, a János vitéz – Digitálisan felújítva 4K minőségben pedig az, ami, emlékeztetve minket arra az időre, amikor még készültek egész estés magyar animációsfilmek. És nincs vége a hétnek, mert ott a Rambo V - Utolsó vér, amiben a cowboy ruhás Stallone a vietnamiak, oroszok és burmaiak után a mexikóiakat irtja – mert megérdemlik.

A spanyol A rendszer egy súlyos korrupciós botrányba keveredett, de mindent túlélő politikus portréja, A Wall Street pillangóiban pedig Jennifer Lopez, Julia Stiles, Cardi B sztriptíztáncosnőkké vedlenek, akik gazdag és gusztustalan tőzsdeügynököket és bankárokat kopasztanak meg – állítólag igaz történet alapján. Az Akik maradtak Tóth Barnabás filmje a háború utáni Budapestről, az újrakezdésről és sok minden másról. François Ozon kemény témához nyúlt Isten kegyelméből című filmjében, amely egy, a közelmúltban Franciaországban kirobbant botrányt dolgoz fel: egy lyoni papot közel hetven gyerek szexuális zaklatásával, felettesét, Lyon érsekét, pedig az ügy eltussolásával vádolták meg. Hogy ne olyan komoran záruljon a hónap, a végére maradt a Playmobil: A Film , amely a LEGO mozik sikerére ácsingózik, de akár jó is lehet.