Mozizzunk odahaza!

Hosszú és kimerítő volt a hét? Ne menjünk sehová, vegyünk kólát és rakjuk be a popcornt a mikróba! Olyan friss, izgalmas filmeket ajánlunk az HBO GO kínálatából, amik nem futottuk a mozikban.

A kolosszus (2016)

Anne Hathaway sokszor idegesítő glamour királynő, és éppen ezért volt meglepő húzás tőle ez a szörnyfilm, ami persze nem is szörnyfilm. Hősnője, Gloria, a New Yorkban élő, munkanélküli party girl összeveszik a barátjával, akinek elege van a csaj linkségéből. A lány hazaköltözik szülővárosába, szülei üresen álló házába, egy gyerekkori barátja (Jason Sudeikis) pedig állást kínál neki a bárjában, ami nem biztos, hogy egy alkoholistának ideális választás. Időközben a világ másik felén egy gigászi kolosszus megtámadja Szöul városát. Egy éjszaka Gloria rájön, hogy a tudatával képes irányítani a szörnyeteget, sőt, lehet, hogy nő maga a rettentő lény - a kérdés inkább az, hogyan tudja megállítani önmagát.

Nyitott ajtó (2016)

Ha spanyol vígjátékról van szó, akkor garantált, hogy az laza erkölcsű nőkről és/vagy hibbant családtagokról szól, és voilá, a Nyitott ajtó mindkettőt hozza – plusz a latin életérzést. Rosa (Carmen Machi) prostituált, aki az anyjától örökölte a szakmát. Antonia azonban az utóbbi időben teljesen becsavarodott, azt hiszi magáról, hogy ő Sara Montiel, a híres spanyol színésznő-énekesnő. Mindez alaposan megkeseríti, egyszerűbben szólva pokollá teszi Rosa mindennapjait. A helyzete teljesen kilátástalannak tűnik, nem tudja, hogyan lehetne boldog. Minden megváltozik azonban, amikor egy új jövevény érkezik a családba, ami egyedülálló lehetőséget kínál számára ahhoz, hogy megtalálja boldogságát.

Egy nemzet születése (2016)

Íme, a film, amelyről azt mondták, megváltoztatja az amerikai film eddigi történelmét, amely hatalmas sztárt csinál az író, rendező, főszereplő Nate Parkerből. Aztán jött egy súlyos botrány, Parkert nemi erőszakkal vádolták, és a stigma a filmen is rajta maradt, amit a forgalmazó végül be sem akart mutatni – mi viszont megtehetjük, hogy csak a történetre és az alakításokra figyeljünk. Az Amerikai Dél az 1830-as évek elején. Nat Turner csupán egyike a sok rabszolgának, akik egy virginiai gyapotültetvényen élnek. Samuel Turner, a gazda (Armie Hammer) és rabszolgahajcsárai felügyelete alatt keményen dolgozik, mígnem felfigyelnek eszességére, és a Szentírásban való jártasságára. Ezt kihasználva a gazdája – gyermekkori játszótársa – az elégedetlenkedő rabszolgák lecsillapítására használja. A prédikátor-körútján tapasztalt borzalmak láttán azonban Nat fellázad, és az elégedetlenkedők élére áll. Megtörtént események alapján! (május 28-tól elérhető az HBOGO-n.)

Tiger Girl (2017)

Azért a német akciófilm ritka madár errefelé, Jakob Lass filmje pedig NŐI akciófilm, ami azért még ritkább, és Hollywoodban már biztosan alkudoznak a megfilmesítés jogairól, ha eddig nem vették még meg. Miután nem sikerült bekerülnie a rendőrséghez, Margarete biztonsági őr képzésre jelentkezik. Egy este összefut az agresszív exkollégájával, aki vissza akar élni a helyzettel, de megjelenik egy rövid, barna hajú, nagyon kemény lány, aki csak Tigernek nevezi magát, és aki megmenti a lányt. Sőt, a szárnyai alá veszi, és Vanília névre kereszteli, majd kiokosítja az éjszaka és az utcák törvényeiről. Vanília pedig gyorsan tanul, túl gyorsan is, és lassan a Tigrisnél is vadabb lesz. Lass munkáját női Harcosok klubjának is szokták nevezni, és tény, hogy jó adag anarchista beütése van. Meg humora és karizmája, és két nagyszerű főszereplőnője.

Kegyetlen vidék (2017)

Az északi filmek nagyon kemények tudnak lenni, és nem csak a norvégok vagy az izlandiak, de távoli rokonaink, a finnek is, akik néha nagyon meg tudják lepni a nézőket. Ezt teszi az elsőfilmes író-rendező Jussi Hiltunen is a maga fagyos, rideg és szikár bosszúmeséjével, ami akár westernként is működhetne a megfelelő zenével. A távoli Lappföldön az egykori rendőr megtudja, hogy a házasságon kívüli fiát kiengedték a börtönből, és most a környéket terrorizálja. A fiú rájött a családi titokra, és bosszút akar állni, hogy bántalmazza a hozzá közelálló embereket, beleértve a másik törvénytelen gyermekét is. A kegyetlenségek arra kényszerítik a falubelieket, hogy saját kezükbe vegyék a törvényt. Miközben próbálják megakadályozni, hogy a két testvér megölje egymást, a rendőr arra kényszerül, hogy szembenézzen múltjával.