TOP10 BRAND
1
BLIKK 1 006 672 RU
2
24 995 044 RU
3
IDOKEP 993 412 RU
4
INDEX 966 212 RU
5
ORIGO 700 128 RU
6
TELEX 567 800 RU
7
PORTFOLIO 537 744 RU
8
BORSONLINE 497 284 RU
9
NLC 418 336 RU
10
PENZCENTRUM 386 580 RU
1
BLIKK 1 006 672 RU
2
24 995 044 RU
3
IDOKEP 993 412 RU
4
INDEX 966 212 RU
5
ORIGO 700 128 RU
6
TELEX 567 800 RU
7
PORTFOLIO 537 744 RU
8
BORSONLINE 497 284 RU
9
NLC 418 336 RU
10
PENZCENTRUM 386 580 RU

Újra sötét napok jöhetnek a mozikra?

Az élénk nyár után az amerikai mozivezetők arra számítanak, hogy már augusztusban megtörténik a visszaesés, és egész október-novemberig fel kell készülniük a cudar időkre – mivel egyszerűen elfogytak a blockbusterek.

Habár az elmúlt két évben a Covid miatt nem volt épp életbiztosítás moziigazgatónak lenni, a legtöbben nem vesztették el a hitüket, és igazuk is lett. Nem egy helyen ugyanis idén júniusban, köszönhetően a Jurassic World: Világuralomnak, a Lightyearnek, az Elvisnek és persze a május óta még ma is kitartóan taroló Top Gun: Mavericknek, kiemelten sikeres hónapot ünnepelhettek (a kilenc mozit fenntartó texasi Flix Brewhouse láncnak például fennállása óta ez volt a legjövedelmezőbb hónapja).

„Egyszerűen fantasztikus volt.

Nemcsak a fiatal tömegeket kaptuk vissza, de sokan visszatértek a mozikba az idősebb nézők közül is,

a Top Gun-folytatás és az Elvis mellett elsősorban a Minden, mindenhol, mindenkor, illetve a Downton Abbey: Egy új korszak miatt” – mondta a Varietynek Chris Randleman, a hálózat bevételekért felelős igazgatója.

A Minden, mindenhol, mindenkor plakátja. Forrás: Prorom Entertainment Kft.


De nemcsak Texasban, egész Amerikában szép napokat éltek a mozik, ami ráadásul júliusban is folytatódott, olyan premierekkel, mint a Minyonok: Gru színre lép, a Thor: Szerelem és mennydörgés és az Egyesült Államokban már bemutatott új Jordan Peele-szenzáció, a Nem. A felsorolt címeknek hála az amerikai mozik forgalma idén nyáron 3,027 milliárd dollárra nőt, ami mindössze 17 és fél százalékkal marad el az utolsó Covid előtti nagy blockbusterszezonhoz, azaz 2019 nyarához képest (és nem kevesebb mint 134,6 százalékkal haladja meg a 2021 hasonló időszakában mért eredményeket).

A mozisok azonban nem lélegezhetnek fel, hiszen úgy tűnik, ezekkel a címekkel jó időre ki is fogytak a blockbusterekből.

„Nem az a baj, hogy az emberek nem járnak moziba, hanem az, hogy augusztus-szeptemberben egyszerűen nincs mit bemutatnunk nekik”

– nyilatkozta Randleman. Mindez azonban nem a Covid miatt van, hiszen a brooklyni Cobble Hill Cinema vezetőségében dolgozó Andrew Elgart szerint az augusztus mindig lustább hónapnak számított. „Ez nem függ össze a Coviddal. Mindig is ilyen »egyszer fent-egyszer lent« hónap volt” – szögezte le. (Tegyük hozzá: nem biztos, hogy igaza van, hiszen a Comscore nevű elemző cég szerint 2022-ben 36,5 százalékkal kevesebb a bemutató a pandémiát megelőző évekhez képest.)


És ez most sincs másként, hiszen a következő blockbuster, amivel nagyot kaszálhatnak, az október végén érkező, Dwayne Johnson nevével fémjelzett Black Adam, illetve a novemberben bemutatandó Fekete Párduc 2: Vakanda, légy áldott! lehet. Ez persze nem jelenti azt, hogy a mozivezetők mással nem érhetnek el kiemelkedő eredményeket (Mark O’Meara, a fairfaxi University Mall és Cinema Arts tulajdonosa például sokat vár a szintén októberi Beugró a Paradicsomba című Julia Roberts–George Clooney-romkomtól is, mert szerinte „ezek ketten igazi pénzcsináló” nevek), de ez az a két cím, amelynek az esetében garantálni lehet a kasszasikert.

És hogy mit tehetnek a mozisok blockbusterek hiányában, hogy javuljon a helyzetük? A Varietynek nyilatkozó vezetők arról számoltak be, hogy folyamatos akciókat hirdetnek (bizonyos napokon például csökkentett jegyárakkal dolgoznak), ezenkívül

a büfé részleggel próbálják becsábítani a nézőket

(sok helyen korábban egyáltalán nem árultak sört, de ma már igen, illetve egészen komoly sütőket is beszereztek, hogy ne csak hideg ételt árusíthassanak, hanem pizzát, illetve csirke- és mozzarellacsíkokat is).

Tőrbe ejtve 2. - Az üveghagyma. Forrás: Netflix


Ezenkívül nagyon bíznak benne, hogy a Netflix stratégiát vált, és elkezdi a mozikban is megfuttatni a nagyobb produkcióit, hiszen szerintük ez

a streamelős óriás számára is „talált pénz” lenne.

Vérmes reményeket fűznek hozzá, hogy már az idén bemutatandó Tőrbe ejtve-folytatásból, a Tőrbe ejtve 2. – Az üveghagymából kihasíthatnak maguknak ők is egy szeletet. Mi ehhez csak drukkolni tudunk, hiszen ezzel a nézők is jól járnának!


(via Variety)

 

A hirdetések megjelenítése akadályba ütközött.

Ezt okozhatja valamilyen hirdetésblokkoló (Adblock) használata, illetve egyes vírusirtók, böngésző kiegészítők, beállítások.

A hirdetés blokkolás kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamTovábbi segítségért kattints ide! Köszönjük, PORT.hu