A Pam & Tommy üt, mint egy Mötley Crüe-dobszóló

A Hulu botrányosan jó új sorozata nemcsak Pamela Anderson elhíresült szexvideójának kiszivárogtatásáról szól, hanem egyúttal egy szerelmi vallomás is a '90-es évekhez és a szex, drog, rock & roll-életérzéshez.

Az 1995-ös esztendő igen nevezetes dátum volt az egyetemes popkultúra történetében. Nemcsak amiatt, mert ekkor indult el a PORT.hu, hanem azért is, mert ebben az évben házasodott össze néhány napnyi ismertség után a korszak két emblematikus híressége: a Baywatch-sztár Pamela Anderson és a Mötley Crüe nevű hajmetál banda dobosa, Tommy Lee.

De 1995 volt az az év is, amikor illetéktelen kezekbe került a sztárpár privát szexvideója, ami egy évre rá a nagy nyilvánosságba is eljutott, szó szerint felrobbantva az akkor még épp csak elinduló internetet.

Forrás: Hulu

 

A látványos sikerekben és hatalmas bukásokban, idegesítő sztárallűrökben és zaftos botrányokban sosem szűkölködő sztárpáros tagjai önmagukban is simán elvinnének a hátukon egy tévésorozatot. Elvégre a bulvársajtó orra előtt élt életük a '90-es években minden volt, csak épp nem szürke és unalmas. Mégis amiatt üt igazán a Hulu Pam & Tommy című, nemrégiben elstartolt új sorozata, hogy a kettejük 1995 és 1998 között tartó, viharos kapcsolata áll a történet fókuszában, elvégre

Pamela Anderson és Tommy Lee maga volt a '90-es években megtestesült szex, drog és rock & roll életérzés!

Abba most inkább ne menjünk bele, mi visz rá arra két fiatal házast, hogy videóra vegye az intim együttlétét. Két ekkora hőfokon égő, a hétköznapi emberek megszokott dolgait fájdalmasan unó, az extremitásért viszont halálosan rajongó híresség esetében az lett volna inkább a furcsa, ha nem készül ilyen... Tommy Lee bizonyára szó szerint úgy örült friss házasként a feleségének, no meg a korszakban azért még igencsak ritkaságnak számító kicsi, kézi videókamerájának, mint majom a farkának. Akkor és ott jó ötletnek tűnt felvenni, mit csinálnak otthon és, a kocsiban, vagy épp hajókázás közben. Nem véletlen, hogy a kazettát végül elrejtette egy rakás ékszerrel, fegyverrel és Pamela Anderson fehér esküvői bikinijével egy páncélszekrénybe, amit a malibui villája garázsában rejtett el.

Azt persze valószínűleg álmában sem gondolta, hogy egy pornós múltú, sértődött szerelő, tényleg filmért vagy tévésorozatért kiáltó mestertervet kidolgozva (erről részletesen ebben a cikkben írtunk) betör hozzá, és meglovasítja a széfet annak minden piszkos titkával együtt. A Rand Gauthier nevű fickót Seth Rogen alakítja, egészen zseniálisan. Ez a pornófilmfüggő, Bundesliga-sérós, kifingott susogós melegítőben naphosszat otthon sörözgető, a hurráoptimista '90-es évek árnyékos oldalára átcsúszott, Gogol és Kafka hőseit idézően szürke, egész életében mindig csak kihasznált, lesajnált és megalázott kisember egyszer csak megrázza magát, és az Összeomlás Michael Douglaséhez hasonlóan elindul, hogy a maga módján igazságot tegyen az igazságtalan világban.

Az első epizódban véghez vitt, vígjátékokba illő kazettalopás, majd a további két epizódban a szexvideót a nagymenő pornócézárok, kisstílű ügyeskedők és veszedelmes gengszterek világában elpasszolni próbáló Randy kalamajkája önmagában is simán elvinné a hátán a sorozatot. A Pam & Tommy igazi erőssége viszont pont az, hogy tökéletes színészeket igazolt le a Hulu Pam és a Tommy szerepére: a Playboy-címlapokat is megjárt Baywatch-sztárt Lily James, a Mötley Crüe férfitangában feszítő, szénné tetovált dobosát pedig Sebastian Stan alakítja olyan átéléssel, hogy ha egy kicsit hunyorít az ember, simán elhiszi, hogy az igazi Pamela Anderson és az igazi Tommy Lee dorbézol épp a képernyőn.

Egyáltalán nem olcsó marketingfogás volt, amikor ugyanabba a pózba állították be őket a promóciós fotókon, mint az igazi Pam és Tommy, ők ketten tényleg átlényegültek a híres-hírhedt párrá.

Tommy Lee a sorozatban egy 33 éves, dúsgazdag világsztár testében rekedt 16 éves, pattanásos kamaszként mutatkozik be, aki szentül meg van győződve arról, hogy amit nem vehet meg pénzért, azt megveheti még több pénzért, és a világ összes Playmate-je csakis arra vár, hogy rámarkolhasson a hancúrlécére – amivel egyébként Tommy kedélyesen társalogni is szokott a drogmámoros pillanataiban, ha épp nem egy szál kimonóban lődörög a villájában, puskával a kezében. A sorozatban egyik jelenete igen érzékletesen mutat rá arra, hogy Mötley Crüe dobosa azért ekkora paraszt mindenkivel, mert 1995-re már iszonyatosan idegesíti, hogy a '80-as évek kifestett arcú, hajmetál harcosainak leáldozott, az MTV toplistákon már nem ők a királyok, hanem a Nirvana és a Guns N' Roses (még úgy is, hogy Kurt Kobain 1994-ben meghalt, a Gunsban pedig mindenki összerúgta a port Axl Rose-zal).

Eközben Lily James Pamela Andersonja egyre inkább unja, hogy a Baywatch cicababájaként folyton csak a tengerparton kell fürdőruhában rohangálnia, miközben a stáb összes férfi tagja ott csorgatja a nyálát a forgatáson, és már gőzerővel készül az ekkor még kasszasikernek hitt Barb Wire mozifilmre, amiben erős és határozott nőként jól szétrúgja minden szexista férfi seggét. A komoly szerepekre vágyó színésznő titkos vágya, hogy példaképe, az Oscar-díjas Jane Fonda nyomdokaiba lépve ő is egyszerre lehessen szexszimbólum és polgárjogi harcos.

Izgalmas önbeteljesítő jóslat, ahogy a kissé naiv Pamela Anderson egy ponton rajongva ábrándozik ugyanolyan sikerről, amit Fonda ért el a fitnesslázat kirobbantó videóival, mit sem sejtve arról, hogy az ő VHS-kazettája is legalább akkorát fog szólni...

Ez a sorozat persze (minden látszat ellenére) koránt sem egyetlen véget nem érő bulivonat, szexmaraton és drogos trip. A készítők néha igen komoly jellemábrázolást és társadalomkritikát is beleszőttek a történetbe. Olyan hálószobán kívüli, intim pillanatokba is beleláthatunk Pamela Anderson és Tommy Lee '90-es évekbeli életéből (hogy aztán tényleg így volt-e minden, vagy csak fikció, az igazából mindegy, amíg a néző azt hiszi, akár így is történhetett volna), hogy néha szinte már megsajnáljuk őket. Na jó, nem, Tommy Lee akkora barom, hogy őt ember nincs a Földön, aki sajnálná.

Ítélet: 8/10

Forrás: Hulu

 

A SZESSÖN különleges kiadásában ezúttal akasztjuk a hóhért: nem más püföli a dobot, mint a PORT.hu új videósorozatának munkatársa, a zenei és bulvár tévéműsorokat karcos hangon ekéző blogger, Péter Dávid!