TOP10 BRAND
1
BLIKK 1 006 128 RU
2
24 865 300 RU
3
INDEX 839 120 RU
4
ORIGO 778 668 RU
5
IDOKEP 742 968 RU
6
BORSONLINE 633 556 RU
7
PROMOTIONS 549 236 RU
8
TELEX 546 584 RU
9
NLC 486 404 RU
10
RIPOST 480 352 RU
1
BLIKK 1 006 128 RU
2
24 865 300 RU
3
INDEX 839 120 RU
4
ORIGO 778 668 RU
5
IDOKEP 742 968 RU
6
BORSONLINE 633 556 RU
7
PROMOTIONS 549 236 RU
8
TELEX 546 584 RU
9
NLC 486 404 RU
10
RIPOST 480 352 RU

Ez minden idők legrosszabb Jane Austen-adaptációja?

Még be sem mutatták, máris mindenki gyűlöli a Netflixre érkező, Dakota Johnson főszereplésével készült Meggyőző érveket. Azok szerint, akik már látták, „ez a valaha készült legrosszabb Jane Austen-adaptáció”, amit „kínszenvedés végignézni”.

Habár Carrie Cracknell rendezése a streaming óriás felületén majd csak július 15-től lesz látható, a kritikusoknak már megmutatták az alkotást, amire a vonatkozó embargó is lejárt, így a lesújtóbbnál lesújtóbb vélemények elárasztották a közösségi médiát. „A Meggyőző érvekre vonatkozó embargó lejárt, szóval végre kimondhatom, hogy ez a legrosszabb Jane Austen-adaptáció, amit láttam. Teljességgel megbocsáthatatlan.

Le veled, Netflix! Le veled, Dakota Johnson!”

– írta ki a Twitterre a Bustle újságírója, Morgan Leigh Davies.


Eközben az Independent kritikusa, Clarisse Loughrey – aki egyébként, a The Guardian szerzőjéhez, Wendy Ide-hoz hasonlóan, írásában egyetlen csillagot adott a filmre – leszögezi, hogy a produkció főszerepét alakító Dakota Johnson kiválasztása „siralmas castingdöntés” volt, és hogy nincs a cselekménynek egyetlen pontja sem, amelyből úgy tűnne, hogy a forgatáson bárki olvasta volna az eredeti regényt.

Ezzel a bírálattal a Telegraph szakújságírója is egyetért: bár ő kétcsillagosra értékelte a romantikus mozit, úgy véli: Cracknell adaptációja „teljesen semmibe veszi az elvileg a forrásául szolgáló művet”. A Daily Mail szerzője pedig nemes egyszerűséggel „rettenetes”-nek és „kész kínszenvedés”-nek tartja a netflixes feldolgozást.

Brian Viner azt is hozzáteszi: az eredeti regény szándékos félreértelmezésére utal az a megoldás, hogy a főszereplő időről időre kinéz a kamerába, és egyenesen a közönséget szólítja meg.


Ez a fogás (amit a szakirodalom a negyedik fal áttörésének nevez) már egy hónapja, a Meggyőző érvek trailerének bemutatása után kiakasztotta a Jane Austen-rajongókat és az irodalombarátokat egyaránt, akik már előzetesen hasonlóan fel voltak háborodva a Netflix adaptációján, mint most a kritikusok a film megtekintése után. Úgy tűnik, a rajongók félelme igaznak bizonyult, mi azonban a saját szemünkkel is meg akarunk győződni róla, hogy valóban olyan borzalmas-e a film, szóval a jövő héten a PORT.hu is jelentkezik egy saját kritikával.


(via Independent)

 

A hirdetések megjelenítése akadályba ütközött.

Ezt okozhatja valamilyen hirdetésblokkoló (Adblock) használata, illetve egyes vírusirtók, böngésző kiegészítők, beállítások.

A hirdetés blokkolás kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamTovábbi segítségért kattints ide! Köszönjük, PORT.hu