Új bemutató az Átriumban

Az idő simává csiszolja a hősök történetét, de nem mindig azok a hősök, akik annak látszanak. Pedig hősi múltunk, dicső történelmünk, büszke őseink mutatnak nekünk utat, ők jelentik a gyökereinket, akikhez visszanyúlhatunk, ha felmerül a kérdés: honnan jöttünk, mit kell képviselnünk. Egy kisváros önkormányzati ülése izzasztó vallatássá válik az Átrium új bemutatójában.

Tracy Letts, az Augusztus Oklahomában világhírű szerzője 2017-ben írt darabja érzékeny humorral feszegeti azt a kérdést, hogy a valószerűtlenül csillogó igazságon kívül szükségünk van-e valódi válaszokra. A múlt és a félmúlt ügyei többet érnek-e a jelen üdítő kényelménél? Hogy érdemes-e feladni azt a luxust, hogy érzékenyítő, píszí problémákkal foglalkozhatunk ahelyett, hogy húsbavágó alapkérdésekkel szembesüljünk. De hogyan lehet élni a múlt tisztázása nélkül?

Egy amerikai kisváros önkormányzati ülése pont úgy kezdődik, mint mindegyik másik: egy-két mondat a város reményteli sporteseményeiről, egy kis törvénybe burkolt mutyizás, meg egy valóban fontos téma, ami az érzékenyítőknek ügy, a érzéketleneknek nyűg. Mégis fel-felmerül, hogy vajon mi történt a legutóbbi ülésen. A jegyzőkönyv érthetetlen okokból még nem készült el, és mindenki kínosan feszeng, ha erre a kérdésre terelődik a téma. Az ülésen a kérdések egyre nyomasztóbbá válnak. Hol van Carp képviselő? Miért nincs jegyzőkönyv? Miért nem beszélnek a szemtanúk?

Az Átrium színpadán ezúttal is egészen különleges alkotócsapat gyűlik össze: Hevér Gábor, Gyabronka József, Debreczeny Csaba, Murányi Tünde és Brasch Bence mellett Rába Roland, Szatory Dávid, Herczeg Adrienn, Bánfalvi Eszter, Friedenthal Zoltán, valamint váltott szereposztásban Molnár Piroska és Fodor Tamás lesz látható a produkcióban. Az Átriumban legutóbb az Isteni végjátékban Isten szerepében feltűnő Alföldi Róbert ezúttal rendezőként jegyzi az előadást.

A premierre november 14-én kerül sor az Átriumban.