A Konyhafőnök mindent vitt, de a hegyi doktor még okozhat meglepetéseket

Nagyot ment A Konyhafőnök című gasztroműsor az RTL Klubon, szinte semmi nem tudta megszorongatni. Persze azért a magyar válogatottnak sikerült.

 

Múlt héten „természetesen” az angol-magyar focimeccs lett a legnézettebb műsor mind a fiatalok (373 388 néző; 32,1% SHR), mind a teljes lakosság (868 705 néző; 25,4% SHR) körében. És itt ketté is válik a két célcsoport tévés választása: a 18 és 49 év közöttiek körében második lett a Forma 1-es futam vasárnap esti adása 244 647 nézővel és 24 százalékos közönségaránnyal, míg a teljes lakosság körében a már jól ismert trend folytatódott, vagyis egy Tények-adás végzett a második helyen 611 498 nézővel és 28,3 százalékos közönségaránnyal.

 

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A fiatalok körében aztán jön A Konyhafőnök mesterötöse, a hét minden adása kiemelkedően magas nézettséget hozott az RTL Klubnak – úgy tűnik, a nézők nagyon kíváncsiak voltak a végjátékra, amit aztán Varga Patrik nyert meg. (Ezen a héten már változik az RTL Klub műsorrendje, amiről itt írtunk.) A teljes lakosság körében is jól szerepelt a gasztrovetélkedő, az utolsó adást, vagyis a döntőt 604 115-en nézték, a közönségarány 20,2 százalék lett, ez pedig a lista negyedik helyére volt elég.

A Konyhafőnök egész évada nagyon bejött az RTL Klubnak – és a nézőknek is az eredmények alapján –

az utolsó hét adásait átlagosan 196 900-an nézték a fiatalok körében, és a közönségarány is magas, 20,8 százalékos volt. A teljes lakosság körében egy adást átlagosan 542 230-an láttak, itt picit alacsonyabb, 17,4 százalék volt a közönségarány.

A TV2 már múlt héten átállt a nyári menetrendre, és saját gyártású showműsor helyett a hegyi doktort küldte csatába A Konyhafőnök ellen: A hegyi doktor újra rendel című sorozat a fiatalok körében igencsak alulteljesített, egy-egy részt átlagosan 99 248-an néztek ebben a célcsoportban 12,6 százalékos közönségaránnyal, viszont a teljes lakosság körében egészen meggyőző nézettséget produkált, 478 443 nézővel és 17,4 százalékos közönségaránnyal.

Szombaton láthatták a nézők A mi kis falunk szintén évadzáró epizódját, amit a kereskedelmi célcsoportban 151 065-en néztek, ami nem tűnik nagy számnak, de ha azt is hozzátesszük, hogy a közönségarány 21,2 százalék volt, akkor már egy kicsit máshogy fest a kép. Mindez azt jelenti, hogy szombaton a szokásosnál kevesebben néztek tévét, azaz hivatalosnak is vehetjük, hogy elkezdődött az uborkaszezon, de legalábbis a hétvégi tévézők száma megcsappanni látszik.

De térjünk vissza még egy kicsit a Tényekre, illetve az RTL Klub Híradójára: örökös küzdelem az övék, szinte hetente változik, hogy melyik hírműsort nézik többen – már ami a kereskedelmi célcsoportot illeti (18 és 49 év közöttiek). Itt általában nagyon kis különbség szokott lenni a két csatorna nézettsége között, múlt héten a Tényeket nézték többen: Tények: 115 640 néző; 20,9% SHR – RTL Híradó: 114 354 néző; 20,5% SHR).


Ha viszont a teljes lakosságot nézzük, akkor egyértelműen a Tények kerül ki győztesen a nézettségi versenyből. Ebben a célcsoportban olyannyira nézett a TV2 hírműsora, hogy rendre a nézettségi toplista legelső helyein végeznek az adások. Múlt héten ekkora különbség volt a két csatorna híreinek nézettségében: Tények: 564 011 néző; 25,3% SHR – RTL Híradó: 509 874 néző; 22,8% SHR
A Tények hatalmas nézettségének egyik oka lehet – ahogy már többször leírtuk, - hogy az előtte futó török szappanoperák is rendkívül nézettek ebben a célcsoportban, vagyis sokan „ottragadnak” a csatornán, de persze ez csak egy kis szelete a nézettségnek.

Annál is inkább figyelemre méltó ez az eredmény, mert nemrég jelent meg a Reuters Institute, az Oxfordi Egyetem médiakutató intézetének jelentése, a 2022-es Digital News Report, amely 46 ország média- és hírfogyasztási szokásait veszi górcső alá, és érdekes megállapításokra jutott. Ebben a megkérdezettek a HVG-t (52 százalék) és az RTL Klubot (51 százalék) tartják a legmegbízhatóbb brandnek, a TV2 az utolsó előtti helyen szerepel, csak a Blikket tartják megbízhatatlanabbnak.

A kutatásban egyébként szó van arról is, hogy az elmúlt hat évben 16 százalékkal csökkent azok aránya, akik inkább a tévét tekintik a hírek forrásának, és a nagy többség inkább online fogyasztja a híreket.

A következő hetek kérdése, hogy a fiatalok továbbra is ragaszkodnak-e egy gasztroműsorhoz, és nekik mindegy, hogy édes vagy sós - ezen a héten kezdődött a Mestercukrász - vagy el tudja-e csavarni a fejüket egy tiroli doktor, aki újra rendel.