A TV2-nek még nincs ellenszere az RTL Klubon szexelő gazdákra

Bődületeset nőtt a nézettsége az RTL Klub párválasztó valóságshow-jának, a Házasodna a gazdának, ehhez pedig a gazdák nadrágján keresztül vezetett az út.

Két hete fut az RTL Klubon a Házasodna a gazda című párválasztó reality negyedik évada (írásunk a műsorról itt olvasható), és ez most nagyon eltér az előzőektől: a második héten már minden bulvár lap a címlapon hozta a szereplők gyors „egymásra találását” hol az autóban, hol más helyeken, szóval a csatorna nem teketóriázott, és hamar belement a pikánsabb részletekbe, és ez meg is hozta az eredményt: míg az első héten a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) egy adást átlagosan 169 395-en néztek, addig a műsor második hetében ez a szám már 208 607 volt, vagyis

 egy hét alatt majdnem 40 000-rel többen voltak kíváncsiak a gazdák és „kérőik” évődésére.

A teljes lakosság körében (4 évesnél idősebbek) az első héten átlagosan 474 152-en néztek egy adást, a második héten már 547 172-en,

vagyis itt is jelentős javulás van, szám szerint 73 000.

Forrás: Sajtóklub/RTL Klub

 

A realityvel szinte egy időben a TV2-n elindult a Szerencsekerék ráncfelvarrott változata Kasza Tibivel és műsoronként egy-egy celebbel (Kritikánk itt olvasható.). A műsor első hetében a kereskedelmi célcsoportban még simán verte a Házasodna a gazdát: Kasza Tibiék egy-egy adására átlagosan 189 331-en voltak kíváncsiak, de a második hétre már vesztettek a lendületből, és átlagosan csak 187 991 néző követte a vetélkedő adásait. A teljes lakosság körében ennél nagyobb volt a veszteség a második héten: míg a Szerencsekerék első adáshetében még 601 849-en követték figyelemmel a műsort, a második hétre a szám igencsak megcsappant, és 578 313-ra csökkent a nézők száma egy-egy adás tekintetében.

A két műsor egymásnak feszülésében tehát így állunk: a kereskedelmi célcsoportban már veri a Házasodna a gazda (208 607 néző; 17,7 százalékos közönségarány) a Szerencsekereket (187 991 néző; 15,5 százalékos közönségarány), a teljes lakosság körében azonban még a Szerencsekerék vezet (578 313 néző; 16,3 százalékos közönségarány), és az RTL Klub realityje áll a második helyen (547 172 néző; 15,3 százalékos közönségarány). Ám ha a szexuális tartalmak továbbra is ilyen erővel és sebességgel dőlnek a párválasztós valóságshow-ból, akkor a műsor előbb-utóbb a teljes lakosság körében is beelőzi a TV2-es Szerencsekereket.

Forrás: TV2

 

A hírműsorok tekintetében is jól elkülönül a két célcsoport: míg a teljes lakosság körében a TV2-n a Tényeket nézik többen, addig a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub Híradója a nézettebb. A teljes lakosság körében egyébként elképesztően jön fel a TV2, a délutáni műsorsávot toronymagasan nyeri, és szinte csak a Házasodna a gazdára kapcsolnak át az RTL Klubra. Még a Szerencsekerék után kezdődő Bezár a bazár című vetélkedő ismétléseit is több mint 300 000 néző követi, szemben az RTL Klubon futó A Tanár ismétléseivel, amit nagyjából 200 000-en követnek figyelemmel.

A hét legnézettebb műsora egyébként a kereskedelmi célcsoportban a Forma 1 Magyar Nagydíj vasárnap délutáni közvetítése lett 239 366 nézővel és 24,8 százalékos közönségaránnyal, ezután viszont jönnek szép sorjában a Házasodna a gazda epizódok és a Szerencsekerék adásai. A teljes lakosság körében a hétfői Szerencsekerék adás lett az első helyezett 607 273 nézővel és 16,8 százalékos közönségaránnyal, majd a Tények adásai és a Forma 1 közvetítés következik a nézettségi listán.

A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarány tekintetében a TV2 megközelítette az RTL Klubot: RTL Klub: 11,8% SHR; TV2: 10,5% SHR. Kíváncsian várjuk a fejleményeket: vajon a TV2 mivel veszi fel a harcot az RTL Klub pikáns társkereső realityjével.