Az RTL Klub ismétlésekkel próbált fogást találni a TV2-n

Bár az RTL Klub – ha csak kevéssel is – megnyerte a múlt hetet a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányok alapján, annyira minimális a különbség közte és a TV2 között, hogy nem dőlhet még hátra.

Az RTL Klub a múlt héten is belenyúlt a főműsoridős műsorába, hogy a TV2 Exatlonjával tartsa a tempót: a New Amsterdam című kórházas sorozatot későbbre súvasztotta, mivel egyáltalán nem hozta az elvárt nézettséget, és egy merész húzással A mi kis falunk című, anno hatalmas sikerrel futott saját gyártású sorozatának ismétléseit rakta be közvetlenül a Keresztanyu című, szintén saját gyártású sorozat utánra. Hétfőn és pénteken viszonylag magas számokat is hozott az ismétlés: a kereskedelmi célcsoportban 202 618 nézőt és 13,2 százalékos közönségarányt könyvelhetett el a széria pénteki epizódja, ami a huszonegyedik helyre volt elegendő a legnézettebb műsorok listáján. A hétfői részt 196 053-an nézték, a közönségarány 13,5 százalék lett, és a huszonkettedik helyet szerezte meg.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub; A mi kis falunk

 

Ezek az eredmények mindenképpen magasabbak, mint amit a New Amsterdam című sorozat hozott a csatornának az előző hetekben. Míg a kórházas széria a negyedik héten 8,2 százalékos átlagos közönségarányt produkált a műsorsávjában, addig a múlt héten, vagyis az ötödik héten A mi kis falunk 11,98 százalékot hozott a csatornának ugyanabban a műsorsávban, vagyis megérte a változtatás. Ezekkel a közönségarányokkal sikerült végül az RTL Klubnak (12,5 százalék) befogni a TV2 (12,3 százalék) átlagos heti közönségarányát, de a különbség annyira kicsi, hogy korai lenne az öröm az RTL részéről.

Annál is inkább, mert A mi kis falunk eredményei még édes kevésnek hatnak az Exatlonnal szemben. A TV2 műsora még mindig szárnyal, bár már érzékelhető minimális csökkenés a közönségarányok tekintetében. Míg a harmadik héten még 16,54 százalékos átlagos közönségarányt hozott a csatornának, a negyedik héten már csak 16,16 százalék volt az eredmény, a múlt, vagyis az ötödik héten ennél is kevesebb, 15,98 százalékot produkált az Exatlon a kereskedelmi célcsoportban.

Amire büszke lehet az RTL Klub, az az, hogy a múlt hét három legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban a Keresztanyu hétfői (268 051 néző), pénteki (267 583 néző) és keddi (254 510 néző) epizódjai voltak. A sorozat átlagos közönségaránya szinte semmit nem változott az előző héthez képest: a negyedik héten 15,82 százalék volt, az ötödik héten 15,84 százalék. A TV2 napi sorozata, a Doktor Balaton viszont lassan, de biztosan fogyásnak indult: a harmadik héten 13,98 százalékos volt az átlagos közönségarány, a negyedik héten 13,06 százalék, míg a múlt héten már csak 11,56 százalékot ért el a kereskedelmi célcsoportban. Vagyis a Keresztanyu kontra Doktor Balaton harc jelen állás szerint az RTL Klub javára dől el.

Doktor Balaton; Forrás: TV2

 

A teljes lakosság körében továbbra is az RTL Klub Híradói a legnézettebb műsorok: az első négy helyet ezek a hírműsorok foglalják el. A múlt hét legnézettebbje a hétfői Híradó volt 857 374 nézővel és 23,2 százalékos, rendkívül magas közönségaránnyal. A heti átlagos közönségarány 21,4 százalék volt, ez kicsivel magasabb, mint a negyedik heti eredmény, akkor ugyanis 21,2 százalékot ért el az RTL Klub Híradója. A TV2 Tények című hírműsora múlt héten 20,08 százalékot teljesített, ez is minimálisan magasabb az előző heti, 19,4 százalékos átlagos közönségaránynál. Eszerint egyre többen követik a híreket, viszont a hírversenyt egyértelműen az RTL Klub nyeri.

A következő hét kérdése az lesz, hogy A mi kis falunknak sikerül-e megtartani, illetve javítani helyzetét, vagyis lelehet-e nyomni a nézők torkán főműsoridőben egy ismétlést, ha még oly kedvelt volt is a sorozat elsőre.