Csalódtak a nézők a Zsákbamacskában?

Még mindig óriási nézettséggel fut a TV2 vetélkedője, de az első héthez képest jelentős csökkenést mutatnak a számok.

Múlt héten megírtuk a Zsákbamacska első hetének nézettségi adatait: a TV2 vetélkedője hihetetlen magasságokba jutott már a premier hetében, sőt, a „mutatóba” készült, egy Sztárban sztár adásba ékelt különkiadás az év eddigi legnézettebb műsora lett, hogy aztán a rá következő héten már hétköznapokon jelentkező Zsákbamacska adásai az adott hét legnézettebb produkciói legyenek.

A premier hetében átlagosan 306 098-an néztek egy-egy adást a fiatalok körében, ez a szám a műsor második hetére 255 914 lett, a közönségarány 26,6 százalékról 23,4 százalékra csökkent. A teljes lakosság körében a nyitóhéten még 933 013 néző nézett egy adást, ez a szám a második hétre 827 754-re esett, (több mint százezer a különbség) az átlagos közönségarány 25,6 százalékról 23,4 százalékra apadt.

Az első heti hatalmas számot elsősorban a legelső adás nézettsége eredményezte (1 018 661 néző, 28,2% SHR), vagyis úgy tűnik, a nézők hatalmas érdeklődéssel és kíváncsisággal fordultak a Zsákbamacska felé, de a második hétre ez jelentősen csökkent, pont úgy, ahogy a nézőszám.

Forrás: tv2play.hu

 

Emlékeztetőül itt a Zsákbamacska első hetének nézettsége napról napra:

És itt vannak a második heti nézőszámok:


A teljes lakosság körében az első hét legalacsonyabb nézőszáma volt a második héten a legmagasabb nézőszám, és a fiatalok körében is látható egy elég számottevő csökkenés a műsor nézettségében. Vagyis a kezdeti kíváncsiság alábbhagyott, és a naponta bepörgő Majkáék valamint a túltolt „jópofaság” talán már túl sok volt a nézőknek.

Ez pedig pont ellentétesen alakul a Szerencsekerék nézettségéhez képest. Kasza Tibor vetélkedője ugyanis, nem indult ennyire brutálisan erősen, de hétről hétre fent tudta tartani az érdeklődést, sőt hétről hétre növelni tudta nézettségét, ami egy naponta jelentkező műsor esetében nagy szó. Kíváncsian várjuk, hogy hogyan alakul a Zsákbamacska élete a továbbiakban, és megmarad-e a csökkenő tendencia, ami azt árulná el a TV2-nek (és nekünk), hogy tud sok lenni a jópofizásból is.

És akkor nézzük a múlt hét nézettségi toplistáját:

A fiatalok körében az első két helyen a fentiek ellenére még két Zsákbamacska adás, a hétfői és a szerdai végzett, és harmadik helyezett lett az ugyancsak TV2-es műsor, a Sztárban sztár 276 633 nézővel és 24,1 százalékos közönségaránnyal. (Az előző héten ebben a célcsoportban 289 842-en nézték, a közönségarány 23,1 százalékos volt, és ezzel negyedik helyezett lett a műsor.)

A teljes lakosság körében a Sztárban sztár lett a múlt hét legnézettebb műsora 938 195 nézővel és 26,8 százalékos közönségaránnyal,

vagyis minden negyedik éppen tévé előtt ülő a TV2 show-ját nézte vasárnap este. Ebben a célcsoportban a másodiktól az ötödik helyig Zsákbamacska-adások szerepelnek a toplistán, és a hatodik helyen végzett az RTL-en új részekkel folytatódó közönségkedvenc sorozat, A mi kis falunk 764 459 nézővel és 22,4 százalékos közönségaránnyal. Az epizód a fiatalok körében a negyedik helyet szerezte meg 261 422 nézővel és 24,2 százalékos közönségaránnyal, vagyis az RTL ebben a sorozatban még mindig bízhat.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

A csatorna másik „üdvöskéje”, a Cápák között csak a fiatalabb korosztály körében népszerű, itt 242 827 nézővel a hetedik helyig jutott, vagyis messze van már az az idő, amikor még a célcsoport legnézettebb műsora tudott lenni heteken át.

Mindent egybevetve a TV2 továbbra is szárnyal, hét napból hatot megnyert – az egyetlen kivétel a szombat volt, amikor A mi kis falunk került adásba az RTL-en – ami azt jelenti, hogy folytatja a tavaly ősz óta kezdett menetelését, és sorra hódítja el a riválisától a rekordokat.

Jövő héttől ismét nagyobb sebességbe kapcsolnak a csatornák: az RTL-en kezdődik a hétköznap főműsoridőben, a Drága örökösök után jelentkező Az álommeló, amiben az egyik Cápa, Balogh Levente keresi elnöki asszisztensét. A TV2-n a Zsákbamacska műsorsávját követően szintén vadonatúj formátummal próbálkoznak: az Ütős Ötös című műsorban Tilla fog furákat kérdezni celebektől és családtagjaiktól. Mivel a műsor szintén egy vetélkedő lesz, a csatorna reménykedhet, hogy ismét nagyot dob majd, hiszen az utóbbi hónapokban ezzel a formátummal tudott a legnagyobbat gurítani a TV2.

 

(Forrás: Nielsen Research, RTL)