Egekben A mi kis falunk nézettsége, mégsem lehet teljes az öröme az RTL Klubnak

A mi kis falunk című sorozat szombati folytatása elképesztő nézettséget ért el, de az RTL Klub Híradója zuhanórepülésbe kezdett.

Az, hogy A mi kis falunk szombati epizódja lett a legnézettebb műsor a múlt héten, talán nem lep meg senkit, aki figyelemmel követi a nézettségi adatokat. A múlt héten végre új epizóddal jelentkező magyar sorozat a teljes lakosság körében átlépte az egymilliós álomhatárt: 1 098 803 néző követte figyelemmel az adást, és mindez 24,1 százalékos közönségarányt jelentett a csatornának, vagyis majd minden negyedik éppen tévét néző kapcsolt A mi kis falunkra. Már nagyon régen történt olyan, hogy egy műsor nézőszáma átlépje az egymilliós határt, úgyhogy jár a pont az RTL Klubnak. A kereskedelmi célcsoportban is jó eredményeket ért el a műsor: itt 372 682 néző figyelte A mi kis falunk eseményeit, és ez 23,6 százalékos közönségarányt jelentett, vagyis elképesztően magas nézettsége lett a műsornak a 18 és 49 év közöttiek körében is.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

És akkor most térjünk rá a megmagyarázhatatlan zuhanásra: az RTL Klub Híradója az utóbbi időben hétről hétre veszít nézettségéből a kereskedelmi célcsoportban: a múlt héten már csak 16,4 százalékot teljesített átlagosan a csatorna hírműsora, ez a szám az előző, 10. héten még 17,2 százalék volt, a 9. héten 18,6 százalék. A teljes lakosság körében is csökken a nézettség, de itt nem olyan ütemben, mint a kereskedelmi célcsoportban: a múlt héten 21,1 százalékot ért el, az előző, 10. héten ez a szám még 21,5 százalék volt.

A teljes lakosság körében ráadásul a hét második legnézettebb műsora a TV2 hírműsora, a hétfői Tények adás lett 914 416 nézővel és 21,5 százalékos közönségaránnyal. A vele egy időben az RTL Klubon sugárzott Híradó a nézettségi listán a kilencedik helyre került 816 587 nézővel és 19,1 százalékos közönségaránnyal, ami szintén intő jel lehet az RTL Klubnak.

A Híradó nézettségének csökkenése húzza magával az utána következő műsorokat is, vagyis a Fókusz és a Keresztanyu is veszített a nézettségéből a kereskedelmi célcsoportban. A múlt héten a Fókusz 15,4 százalékot produkált, míg előző héten 16,1 százalékot. A Keresztanyunál is ez a helyzet: múlt héten 15,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg előző héten ez a szám még 16,2 volt.

Meglepetésre a TV2 húzóműsorai is veszítettek közönségarányukból a kereskedelmi célcsoportban: múlt héten az Extalon 13,4 százalékot ért el, míg az előző héten ez a szám még 15,1 százalék volt, illetve a Tények Plusz is veszített nézettségéből az előző héthez képest.

Hétköznapokon nagyjából kiegyensúlyozott az RTL Klub és a TV2 nézettsége, a nézők általában kapcsolgatnak a két csatorna között: a Keresztanyu a biztos pont, aztán általában átnyergelnek az Exatlonra, de volt olyan nap is, amikor az Exatlon helyett a többség inkább A mi kis falunk ismétlését választotta. A hétvégét nagyon megnyomta az RTL Klub, és a március 15-i, hétfői napnak egyértelműen az RTL lett a nyertese az Aladdin című filmmel, ami a kereskedelmi célcsoportban a hét második legnézettebb műsora lett 280 455 nézővel és 16,6 százalékos közönségaránnyal. A szombat A mi kis falunk miatt lett az RTL Klubé, a vasárnapi főműsoridőt pedig az Apatigris vitte, az RTL Klub másik saját gyártású sorozata.

Apatigris; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A hét összességében az RTL Klubnak kedvezett, ez meg is látszik a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányokon: RTL Klub: 13,5%; TV2: 11,3%.