Egy kis sci-fi a hétvégére!

Három nagy rendező, Alfonso Cuarón, Denis Villeneuve és M. Night Shyamalan fantáziál a végtelen világűrről, az onnan hozzánk érkező idegenekről és arról, milyen lesz a Föld több száz év múlva.

Péntek: Gravitáció (2013)

Dr. Ryan Stone-nak, a kiváló orvosmérnöknek ez az első küldetése a világűrbe, a veterán Matt Kowalskynak pedig az utolsó, mielőtt nyugdíjba menne. Éppen rutinjellegű szerelési munkát végeznek, amikor egy meteorzápor elpusztítja az űrbázist és az űrhajóstársaikat, és a két asztronautát elszakítja az űrsiklótól. Az összeköttetésük megszakad a Földdel, egymáshoz kötve sodródnak a végtelen világűrben – és elképesztő megoldásokkal oldanak meg (majdnem) minden problémát. Alfonso Cuarón 7 Oscar-díjat zsebelt be a frappáns megoldásokért, a csodás látványért és az egzisztencialista drámáért, Sandra Bullock pedig George Clooney csendes asszisztálásával élete legjobb alakítását hozza.

Szombat: Érkezés (2016)

Ha egyszer eljönnek hozzánk az idegenek, akkor nem csak az lesz a kérdés, mik a szándékaik, hanem az is, miként fogunk velük kommunikálni - és hogyan. Ez a magát szinte minden műfajban kipróbáló kanadai Denis Villeneuve (Sicario - A bérgyilkos, Ellenség, Fogságban) filmjének kiindulópontja és lényege. A nálunk is ismert Ted Chiang sci-fi író 1998-as Story of Your Life című novellájából készült mű főszereplője a nagyszerű Amy Adams, aki egy elismert nyelvészt alakít - előadásait mégis kevesen látogatják -, akit az amerikai katonaság kér fel, hogy közvetítsen köztük és az idegenek között. És lassan nem csak az rajzolódik ki (elképesztően szép képekben), hogy a különös lények milyen nyelvet használnak és mit akarnak, de az is, mire képesek. Gyönyörű, filozofikus mese, amit ugyan kevesen értettek bemutatójakor, de minden újranézéskor egyre több jelentésréteget tár fel önmagából.    

Vasárnap: A Föld után (2013)

Szép dolog, amikor az apuka játszik a kisfiával, és a legtöbben azt a játszótéren vagy a focipályán teszik, de Will Smith megteheti, hogy erre egy egész filmet gründoljon össze a trónörökös Jaden Smithnek, és ehhez nem mást bérelt fel rendezőnek, mint M. Night Shyamalant. Jaden gyakorlatilag egyedüli főszereplője a filmnek, a játékidő 80 százalékában csak őt látjuk, és ha eltekintünk a sci-fi körítéstől, akkor az egész történet az apa-fiú kapcsolatról és a megértésről szól. A körítés egyébként szinte véletlenszerű, Smith először egy olyan történetben gondolkodott, ahol egy apa és fia kempingezni mennek, de autóbalesetet szenvednek, és a fiúnak kell segítséget szereznie sérült apja számára. Később fogta magát, és az egészet több mint ezer évvel odébb helyezte a jövőben. A XXXI. században járunk, egy ökológia katasztrófa miatt az emberiség elhagyta a Földet, amely azóta teljesen elvadult, és új, veszélyes fajok fejlődtek ki rajta. Mégis itt hajt végre kényszerleszállást egy űrhajó, fedélzetén a háborús veterán parancsnokkal és forrófejű fiával. A férfi megsérült, így a fiúra vár a feladat, hogy segítséget szerezzen a veszélyekkel teli, ismeretlen terepen - és így a rátermettségét is bizonyíthatja.