Egy napot nyert a TV2 az RTL Klubbal szemben

Megnéztük a múlt heti nézettségi adatokat. Véget ért az RTL Klub három nagyszabású műsora is: az Álarcos énekes, az Életünk története és az Apatigris című sorozat, lássuk, milyen nézettséget könyvelhetnek el!

Az Álarcos énekes a 14 adáshét alatt átlagosan 20,5 százalékos közönségarányt ért el a legfontosabb kereskedelmi célcsoport nézői körében. A műsor legnézettebb adása a vasárnap esti döntő volt: a fő célcsoport 25,8 százaléka látta, míg a teljes lakosságból közel 1 millió 200 ember nézte a műsort. A finálé nemcsak az elmúlt hét, hanem az elmúlt hat hónap legnézettebb műsorszáma lett a 18-49 évesek és a teljes lakosság (4+) körében is. A TV2-n ugyanebben az időben sugárzott, hasonló tematikájú műsor, a Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpada a teljes lakosság körében 631 920 nézőt és 13,2 százalékos közönségarányt ért el, és a 38. helyet szerezte meg a múlt hét ötven legnézettebb műsorának listáján. A 18 és 49 év közöttiek körében 197 950 néző követte a műsort, ami 10,6 százalékos közönségarányt jelentett, és a 39. lett a legnézettebb műsorok listáján.

Forrás: TV2

 

Friderikusz Sándor műsora, az Életünk története a kereskedelmi célcsoportban 13,3 százalékos közönségaránnyal zárta idei évadát, ez 172.969 nézőt jelentett. A Járai Máté-Járai Kíra házaspár öregítésére a teljes lakosságból több mint 430 ezren voltak kíváncsiak, ám ezzel a műsor nem tudott felkerülni a múlt hét ötven legnézettebb műsorának listájára.

Az RTL Klub Híradója a múlt héten átlagosan 18,1 százalékos közönségarány ért el a legfontosabb kereskedelmi célcsoportban, míg a TV2-n jelentkező Tények 15,2 százalékos átlagos közönségarányt produkált ebben a korcsoportban. Múlt héten is jól látszott a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság érdeklődése közti különbség: míg az előbbi csoportban az első kilenc legnézettebb műsor csak szórakoztató tartalom volt (Álarcos énekes, Drága örökösök, Dancing with the Stars (TV2), addig az utóbbi csoportnál már a második helyen egy Híradó szerepel, és az első tíz helyből haton valamilyen hírműsor áll: öt RTL Klub Híradó, és egy Tények.

Folytatódik az a tendencia is, hogy a délutáni műsorsáv, ahol a szappanoperák szerelmesei tobzódhatnak, a TV2-n nézettebb, és A bosszú csapdájában című török sorozat simán veri az RTL Klub egykor volt zászlóshajóját, a Barátok köztet mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében. Aztán a főműsoridőben az RTL Klub szerzi meg a nézők többségét a hírműsorával, majd az utána következő Fókusszal, és persze a Drága örökösök nézettsége is szárnyal a TV2-n ugyanabban az időben sugárzott Tények Plusszal és a Mintaapákkal szemben. Az RTL Klubon futó Konyhafőnök VIP és a vele egy időben a TV2-n látható Farm VIP esetében már nem ennyire egyértelmű a helyzet: mindkét vizsgált célcsoportnál látható, hogy a nézők többsége először a főzős műsorra kapcsol, de az első egy-másfél óra után többen átváltanak a TV2 reality vetélkedőjére, és ki is tartanak a végéig. Ekkor azonban még bőven fut az RTL-en a Konyhafőnök, úgyhogy irány vissza az RTL Klubra, így még azt is láthatják, hogy ki esik ki a wannabe szakácsok közül.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Így csordogálnak el a hétköznapok, hogy aztán a TV2 learassa a szombati babérokat: A Dancing with the Stars című celeb táncverseny a teljes lakosság körében 874 406 nézőt és 21,2 százalékos közönségarányt szerzett, és ezzel múlt héten a harmadik legnézettebb műsor lett. A kereskedelmi célcsoportban 266 921 nézőt és 15,9 százalékos közönségarányt ért el, itt a kilencedik helyet szerezte meg. Az RTL Klubon szombat este az Apatigris című saját gyártású sorozat, valamint a Bosszúállók c. amerikai film sem tudott labdába rúgni.


A csatornák közönségarányát tekintve a múlt héten a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub végzett az első helyen 16,4 százalékos közönségaránnyal, második helyezett lett a TV2 12,1 százalékkal, harmadik a Film+ 4,7 százalékkal, a negyedik a Viasat3 2,6 százalékkal, kicsivel lemaradva a Cool, 2,5 százalékkal, a Duna Tv pedig 0,7 százalékkal lett a hatodik.

 

AGB Nielsen/RTL Klub