Kezdhet félni az RTL a Zsákbamacskától

Hatalmas fölénnyel tarolt a vasárnap este sugárzott Zsákbamacska különkiadás – igaz, akkor még a Sztárban sztár két része közé szúrták be a kedvcsinálót.

Az év legnézettebb műsora lett a vasárnap a Sztárban sztár közben jelentkező Zsákbamacska kedvcsináló műsora – mind a 18 és 49 év közöttiek, mind a teljes lakosság körében.

Elképesztő nézőszám és közönségarány társult a rekordhoz: a teljes lakosság körében 1 326 027-en ültek le a tévé elé, ez az éppen tévét nézők 34,3 százaléka, vagyis minden harmadik ember a TV2-re kapcsolt.

A fiatalok körében 456 740-en követték figyelemmel a régi-új vetélkedő vasárnapi különkiadását, ez a tévét nézők 34 százaléka volt, vagyis ebben a célcsoportban is elképesztően magas volt a műsor közönségaránya. (Kritikánk a hétfői Zsákbamacskáról itt olvasható el.)

Zsákbamacska; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A rekordnézettségnek több oka is lehet, elsősorban az, hogy rendszerint vasárnap este néznek a legtöbben tévét, és az is igaz, hogy a Sztárban sztár hihetetlenül népszerű a tévénézők körében. Ennél már csak a Szerencsekerék adásai voltak nézettebbek az utóbbi időben, de attól a műsortól most egy időre búcsút vettünk és a helyére érkezik hétköznaponként a Zsákbamacska Majka és Pápai Joci vezetésével.

Az okok között valószínűleg ott van a kíváncsiság és a nosztalgia is, hiszen a Zsákbamacska egy már ismert és szeretett formátum, jópár évvel ezelőtt, még Rózsa György vitte sikerre, a nézők bizonyára kíváncsiak voltak, mi lett a régi kedvenccel, és hogyan funkcionálnak az új műsorvezetők.

Azt azért le kell szögezni, hogy ez még csak egy különkiadás volt - „természetesen” sztárjátékosokkal a főszerepben, a nagy kérdés, hogy a bazári hangulat nem lesz-e túl sok egy idő után, és nem csömörlenek-e meg a tévénézők, ha minden egyes hétköznap ezt „kell” nézni. Mindenesetre a kezdet nagyon biztató a TV2 számára, az RTL-nek tehát van félnivalója. Mondjuk ez a felállás már szorongatóan ismerős lehet az RTL-nek, hiszen az eddig hétköznap esténként jelentkező Szerencsekerék minden rekordot megdöntött, és nagyon betalált a tévénézőknél, erre az utolsó heti nézettség is bizonyíték lehet: a fiatalok körében átlagosan 240 198-an néztek egy-egy adást, a közönségarány 21,6 százalékos volt, a teljes lakosság körében 908 034-en ültek le egy-egy adás elé, itt a közönségarány még magasabb, 25,2 százalékos lett.

Ezzel párhuzamosan az RTL-en sugárzott Drága örökösök folyamatosan veszít nézettségéből, a múlt héten a teljes lakosság körében 493 162-en néztek egy adást átlagosan, a közönségarány 13,7 százalék volt, a fiatalok körében 151 895-en választották a sorozatot, itt 14,1 százalékos közönségarányt mértek egy adásra.

Az RTL az utóbbi időben csupán egyetlen – valóban népszerű műsort tud felmutatni, ez pedig a Cápák között, ami több héten át volt a legnézettebb műsor a fiatalok körében, azonban a múlt héten olyan erős ellenfelei voltak, hogy már csak az ötödik legnézettebb produkció volt 270 551 nézővel és 19,8 százalékos közönségaránnyal. És ha ezt az eredményt összehasonlítjuk a Zsákbamacska 456 740 nézőjével és 34 százalékos közönségarányával, akkor még szembetűnőbb a különbség.

Múlt héten befejeződött a Gólkirályság első (egyetlen?) évada, az előző hétnél kicsit többen voltak rá kíváncsiak, de a premierepizódtól elmarad a nézettség: a fiatalok körében 218 979-en nézték a történet lezárását, ez 18,8 százalékos közönségarányt jelentett az RTL-nek, a teljes lakosság körében 602 215-en ültek le a sorozat elé, a közönségarány itt 16,4 százalékos volt.

A Sztárban sztár a közbeékelődött Zsákbamacska különkiadás miatt két részre szakadt, a fiatalok körében a második illetve harmadik helyen végzett a két rész, míg a teljes lakosság körében már kevesebben tartottak ki a későbbi blokk mellett, és ez már csak a nyolcadik helyen ért célba az adott korcsoportban. A korábbi blokk a második legnézettebb műsor lett a múlt héten 988 701 nézővel és 24,6 százalékos közönségaránnyal.


És hogy mi ékelődött be a harmadik és a hetedik helyezés között? Természetesen a Szerencsekerék öt adása, ami kitartóan dominálta a hétköznapokat – most már csak az a kérdés, hogy tudja-e hozni ezt az eredményt a Zsákbamacska is. Na és persze a bónusz kérdés: mihez kezd az RTL, mivel tud kitörni szorult helyzetéből?

(Forrás: Nielsen Research, RTL)