Még mindig kell a népnek az X-Faktor

A múlt hét legnézettebb tévéműsora lett a zenei tehetségkutató legújabb évadának premierje. A kereskedelmi korcsoportban és a teljes lakosság körében is első lett a szombat esti adás.

A 18 és 49 év közöttiek körében, vagyis a reklámozóknak fontos korcsoportban 501 299 néző követte figyelemmel a tehetségkutatóra jelentkezők – mérsékelten vicces – válogatóját, ez pedig 33,5 százalékos közönségarányt hozott a csatornának, vagyis az éppen tévét néző fiatalok közül minden harmadik választotta az X-Faktort.

Forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

 

Ebben a csoportban ez lett a múlt hét legmagasabb közönségaránya is, ami jót jelenthet az RTL Klubnak, kérdés, hogy meddig bírja szuflával a műsor, hiszen olyan sok újdonságot már nemigen hozhat. De a szokás nagy úr, mint tudjuk, úgyhogy nem is bocsátkoznánk jóslásokba, jövő héten visszatérünk rá. A teljes lakosság körében, vagyis a négy évnél idősebbek körében is első helyen végzett a műsor 1 199 225 nézővel és 29,2 százalékos közönségaránnyal.


A megszokottól eltérően a közszolgálati csatorna is jól szerepelt – legalábbis egy műsorral: a vasárnapi magyar-portugál világbajnoki selejtező mérkőzést 315 220-an nézték meg a kereskedelmi korcsoportban, és kereken 20 százalékos közönségarányt produkált a műsor. A teljes lakosság körében a focimeccs a tizenötödik lett 673 405 nézővel és 17,5 százalékos közönségaránnyal.


Az RTL Klub új műsora, a Roast már jobban megosztja a kereskedelmi korcsoportot és a teljes lakosságot: míg a fiatalabbak körében a nyolcadik legnézettebb műsor lett a héten 21,4 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében csupán a negyvenötödik legnézettebb műsor lett 19,3 százalékos közönségaránnyal.


Általánosságban elmondható, hogy a kereskedelmi korcsoportban a legnézettebb műsorok jórészt az RTL Klub műsorai, legalábbis az első húsz helyen, míg a teljes lakosság körében már az első húsz helyezett közé is befér egy-egy Tények-adás (TV2). Még mindig igaz az a megállapítás is, hogy délután inkább a TV2 a nézettebb a szappanoperáknak köszönhetően, aztán a hírműsoroknál elkezdenek a nézők átszivárogni az RTL Klubra, hogy aztán ott is maradjanak a főműsoridőben.