Mélyrepülésben az Exatlon, így csökken hétről hétre a nézettsége

Nem biztos, hogy jó ötlet volt a TV2-től, hogy szinte az egész csatorna nézettségét egy lapra tették fel, ez pedig az Exatlon Hungary, ami a kezdetekben látványos eredményeket produkált, mostanra viszont mélyrepülésbe kezdett.

Már csak a becsapódást várhatjuk, ha nem találnak ki sürgősen valamit az Exatlon készítői. A műsor  tavaly december 28-i indulás után szédületes számokat produkált a kereskedelmi célcsoportban (is), és ezt látva a csatorna minden egyéb produkcióját ennek rendelte alá. A Doktor Balaton, amit az Exatlon előtt vetítettek, a kezdeti felívelés után egyre kevesebb nézőt vonz, és a 8. héten véget is ért (szünetel).

 

 

Exatlon Hungary

Keresztanyu

 

AMR

SHR%

trend

AMR

SHR%

trend

1. hét

233 059

15,9

 

287 970

17,7

 

2. hét

229 906

16,3

     -

261 913

16,5

       -

3. hét

Nincs adat

4. hét

246 154

16,2

      +

251 759

15,9

         -

5. hét

209 285

15,9

       -

249 449

15,8

         -

6. hét

188 909

14,3

       -

263 434

17,1

        +

7. hét

208 005

15,8

       +

251 196

16,4

         -

8. hét

198 656

15,3

       -

263 787

17,5

         +

9. hét

201 831

14,2

       +

246 908

15,8

          -

10. hét

215 789

15,1

       +

246 633

16,2

          -

11. hét

201 770

13,4

        -

250 034

15,8

          +

12. hét

203 839

14,4

        +

261 288

17,7

          +

13. hét

197 870

13,3

        -

264 377

18,2

          +

14. hét

194 577

13,5

        -

252 280

17,3

           -

15. hét

186 476

13,3

        -

244 918

17,1

           -

16. hét

179 603

13,1

         -

238 435

17,2

           -

 

A 9. héten ezért már egy órával korábbra tették az Exatlont, így az RTL Klubos Keresztanyuval került egyazon idősávba, 8 órás kezdésre. Ez meg is látszott már a 8. héten a Keresztanyu nézőszámain, a 7. heti átlagos nézőszám (263 787) a 8. héten esett egy nagyot (246 908) – mintegy 20.000 ember választotta a Keresztanyu helyett az Exatlont. Ez a növekedés a TV2 számain a 10. héten mutatkozik meg látványosan, viszont az is látszik, hogy egyáltalán nem tudta megtartani a nézőket, akikelkezdtek visszaszivárogni az RTL Klubra. Ahogy a számokból kitűnik, a műsor a 4. héten volt a legnézettebb, ekkor 246 154-en nézték átlagosan, aztán egy nagy zuhanás következett be a nézőszámban. A fenti táblázatban a pozitív és negatív jelek jelölik a trendet, vagyis hogy az előző héthez képest az adott műsor nézőszáma csökkent vagy nőtt. Ha nem is minden esetben, de megfigyelhető, amikor az Exatlon számai csökkentek, akkor a Keresztanyu számai nőttek, és fordítva. Nem állítjuk azt, hogy a nézők csak e két műsor között kapcsolgattak, természetesen a növekedés és a csökkenés is több összetevőből áll (pl. a pandémia miatt bekövetkező lezárások, korlátozások, amikor több ember tévézik), de mégis beszédes a táblázat.

Exatlon Hungary; Palik László

 

Az is látható a számokból, hogy az utóbbi pár hét a Keresztanyunak sem kedvezett: míg az Exatlon nézőszáma négy hete folyamatosan csökken, a Keresztanyué is három hete apad, de persze az sem mindegy, hogy mennyiből és milyen ütemben. Míg az Exatlon rekordnézettsége a 4. héten 246 154 néző volt, addig a Keresztanyu a legmagasabb, 263 787 nézőszámot a 8. héten érte el. A legmagasabb nézőszámához képest az Exatlon nézőszáma a múlt héten 66 551-gyel volt kevesebb (179 603), míg a Keresztanyu „csupán” 25 352 nézőt vesztett a 16. hétre (238 435).

 

Az elmúlt hétet az RTL Klub 14,7 százalékos átlagos közönségaránnyal nyerte a 18-49 évesek körében, főműsoridőben, a TV2 10,7 százalékot tudott elérni. Az RTL Klub minden estét megnyert, hétköznapokon csak kicsivel tudta megelőzni a TV2-t, viszont hétvégén nagyot kaszált: szombaton az RTL Klub 16,6 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban, köszönhetően A mi kis falunk premierepizódjának, míg a TV2 ugyanezen a napon csak 6 százalékot produkált. Az RTL-es sorozat lett egyébként a legnézettebb műsor a múlt héten, a teljes lakosság körében 940 241 nézőt és 22,9 százalékos közönségarányt ért el, a 18 és 49 év közöttiek körében 290 248 néző és 22,3 százalékos közönségarány az eredmény. A TV2-n ezzel egy időben a Pompon klub című amerikai vígjáték a rendkívül szerény 5,5 százalékot tudta megcsípni a kereskedelmi célcsoportban.

A heti nézettségi toplista első 10 helyén az RTL Klub műsorai találhatóak: az aranyérmes A mi kis falunk után, az ezüst- és bronzérem a Keresztanyu egy-egy epizódjáé, a folytatásban három A mi kis falunk ismétlés, három további Keresztanyu epizód, valamint a Híradó vasárnap esti adása található. A Keresztanyu minden hétköznap nyerni tudott és 17,2 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet a fő célcsoportban, ahogy A mi kis falunk ismétlései is nyerték a hétköznap estéket (heti átlagban 15,5% SHR).

A vasárnap este is az RTL Klub-é lett: az Apatigris 9. epizódja 15,2%-os közönségaránnyal futott a fő kereskedelmi célcsoportban, az azt követő Kavarás című Adam Sandler-mozi 13,1%-os közönségarányával a hét legnézettebb filmje lett.

(AMR: átlagos nézőszám; SHR: közönségarány)