Orosz és amerikai két jó barát...

Mi más hozhatná közelebb egymáshoz a két régi ellenséget, mint egy szaftos földönkívüli támadás, amit együtt kell valahogy túlélniük!

Ez nem az azonos című, Churchill miniszterelnökségének legelejét bemutató, 6 Oscar-jelölést, és ezen belül két díjat is begyűjtő patinás életrajzi film Gary Oldman főszereplésével. Ez egy annál sokkal egyszerűbb akciófilm ellenséges érzületű idegen lényekkel, külföldön bulizó amerikai tinédzserekkel és néhány kőkemény orosz rendőrrel, rengeteg rohangálással, lövöldözéssel és kiabálással, de néha ilyen is kell, mert baromira ki tudja kapcsolni az ember agyát! Ebben segít a legendás orosz-kazah rendező-producer, Timur Bekmambetov (Éjjeli őrség, Nappali őrség, Wanted).

Nos, A legsötétebb órát (2011) nem Bekmambetov rendezte, ő ezt a munkát kiadta egy bizonyos, túlélős filmekben otthonosan mozgó Chris Goraknak, ő „csak” pénzelte és Moszkvába vitte a produkciót Bazelevs nevű cégén keresztül. Merthogy eddig mindig az volt a koncepció, hogy a böszme idegenek csakis New Yorkot, Los Angelest vagy Washingtont támadják meg, de mi van akkor, ha ezt egy hasonlóan fotogén, de kevésbé népszerű várossal teszik meg? Mert Moszkva gyönyörű, izgalmas város. Ide érkezik Sean és Ben, hogy eladjanak egy szoftvert, de persze kicsit buliznának is. Jól is indul az éjszaka, egy klubban megismerkednek egy amerikai és egy ausztrál lánnyal, amikor beüt a ménkű! Nagyjából szó szerint, és az égből érkező valamik minden elektronikus eszközt működésképtelenné tesznek, majd pusztítani kezdik az embereket. Az eluralkodó káosz elől a hőseink a már a régi időkben is legendás GUM áruházba menekülnek, és csak hét nappal később merészkednek elő. A nemrég még életteli metropolisz kísértetvárossá vált, de szerencsére rábukkannak pár túlélő oroszra, akiknek már van néhány tippjük, hogyan harcolhatnak az idegenekkel.

Azt leszámítva, hogy valamilyen különös okból 3D-re forgatták és elég jó nevű sztárokat szereztek hozzá, A legsötétebb óra nem különösebben ambiciózus mű, ami nem feltétlenül baj. Nem akarja megújítani a műfajt, és nem ígér mást, csak sok izgalmat és remek látványt, és ebben Bekmambetov, aki egy picit a 2008-as Cloverfieldből is kölcsönöz, mindig is jó volt. Ehhez jön Emile Hirsch (Alpha Dog, Prince Avalanche - Texas hercege) és Max Minghella (Social Network - A közösségi háló, A szolgálólány meséje), illetve a bőszen rohangáló Rachael Taylor és Olivia Thirlby, de a show-t az oroszok lopják el. Ők rakják össze az idegenek legyőzésére alkalmas eszközöket, ők szállnak szembe velük, ami mondjuk nem annyira meglepő a 70 százalékban orosz, 30 százalékban amerikai produkció esetén. Igaz, én alapból is az oroszokra fogadnék, ha tényleg jönnek a földönkívüliek, ők már elég sok mindent túléltek és túl fognak élni.