Tóthék nyílt színi bulvárbékülése sem mentette meg a TV2 táncos show-ját a buktától

Az X-Faktor 10. évadának első adása olyan magas nézettséget produkált, hogy simán bedarálta a TV2 Dancing with the Stars című műsorát.

Az X-Faktor legújabb szériájának első adása nyerte a nézettségi versenyt (a kereskedelmi célcsoportban) a múlt héten : 481 030-an volt kíváncsiak a 18 és 49 év közöttiek köréből, amivel 29,7 százalékos közönségarányt ért el a csatorna.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A műsor a teljes lakosság körében is nézett volt, de nem annyira, mint a TV2 aranytojást tojó tyúkja, a Sztárban sztár leszek: míg az X-Faktor a 1 015 480 nézővel és 23,7 százalékos közönségaránnyal a második helyezést tudta megszerezni, a TV2 énekes show-ja 1 056 298 nézőt vonzott és 25,6 százalékos közönségarányt teljesített, amivel a múlt hét legnézettebb műsora lett ebben a célcsoportban.

A TV2 szombati táncos show-ja viszont a kereskedelmi célcsoportban csupán a harmincadik helyet tudta megszerezni elképesztően alacsony, mindössze 161 337 fős nézettséggel és 10,6 százalékos közönségaránnyal.

 

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A teljes lakosság körében egy fokkal sikeresebb volt, és a 16. legnézettebb műsor volt a héten 663 698 nézővel és 16,8 százalékos közönségaránnyal. Szóval hiába kapcsoltak nagyobb fokozatra a bulvárvonaton, és dobták be Tóth Gabit a szombati show-ba is, hogy Tóth Andival látványosan kibékítsék azt a hatalmas bulvárellentétet, nem tudták elterelni a nézők figyelmét az RTL Klub tehetségkutatójáról.


Az eredményeket tekintve az ország (egy része) súlyosan ki volt már éhezve az X-Faktorra, lehet, hogy a tavalyi kimaradás tette, de idén szembetűnő, hogy a tévénézők úgy ráugrottak az énekes tehetségkutatókra (vö.: Sztárban sztár leszek), mint tyúk a takonyra mintha nem lenne holnap.


A hétköznapokat továbbra is az RTL Klub viszi: a teljes lakosság körében (730 494 néző; 17,7% SHR), és a kereskedelmi célcsoportban is (226 164 néző; 16,4% SHR) a Keresztanyu című sorozat hasít, de az utána következő Survivor is stabilan hozza az eredményeket, és ha minimálisan is, de hétről hétre növelni tudja a nézettségét. A kereskedelmi célcsoportban a múlt héten átlagosan 195 816-an néztek egy epizódot 15,4 százalékos közönségaránnyal, míg az előző héten még csak 188 840-en, a közönségarány akkor 15 százalék volt. A héten viszont véget ér a túlélők harca az elemekkel, a társakkal és saját magukkal, és a jövő héten egy újabb napi celebrealitybe oltott vetélkedőt láthatnak a nézők – jön a Nyerő páros legújabb évada.

A TV2-n a hétköznapok eredményeit és a csatorna sorsát egyetlen műsorra tették fel: a bazmegelő szakácsok fémjelezte Séfek séfe című vetélkedőre, ami egészen korrekt eredményeket hoz, de ez még pont nem elég ahhoz, hogy megelőzze az RTL Klub két húzóműsorát. Mind a teljes lakosság körében (503 210 néző; 13% SHR), mind a kereskedelmi célcsoportban (145 208 néző; 14,1% SHR) pont az RTL Klub alatt marad a TV2 nézettsége hétköznapokon.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Vasárnap viszont egyértelműen a TV2 győzedelmeskedik a Sztárban sztár leszek című showműsorral, ami ellen az RTL Klub az Álarcos énekessel harcol. A maszkos őrület a kereskedelmi célcsoportban 277 101 nézőt tudott a képernyők elé ültetni, a közönségarány 16,3 százalékos volt. Ez persze labdába sem rúghat a Sztárban sztár leszek mellett, viszont a TV2-nek a többi napokon egyáltalán nincsenek tartalékai.

Így tehát az RTL Klub a vasárnapot kivéve a hét többi napját magabiztosan nyeri, és a pár héttel ezelőtti megingás után ismét az első helyen végzett a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányokat tekintve: TV2: 14% SHR; RTL Klub: 16,4% SHR.