Tovább gyűri egymást az RTL Klub és a TV2 két konkurens jelmezes műsorával

Az Álarcos énekest még mindig többen nézik, mint a rivális Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpadát, de azért a TV2-nek is van mivel dicsekednie.

Ahogy arról a műsorról szóló kritikánkban is írtunk, a dél-koreai formátum alapján készült Álarcos énekes már 23 országban sikeres volt, a Távol-Kelettől Dél-Amerikáig – és nálunk is nagyot szólt. A február 9-én az RTL Klubon indult show (a 18 és 49 évesek között átlagosan 489 064 nézőszámmal, a teljes lakosság körében pedig 1 millió 361 641 nézővel) rögtön megszerezte a 2020 legnézettebb műsora címet.

Az igazi nagy összecsapásra azonban egy héttel később, február 16-án került sor, amikor a TV2 is elindította a maga jelmezes-énekes műsorát, Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada címmel, az RTL-es műsorra kísértetiesen emlékeztető témával és koncepcióval. A TV2 azzal próbált nézőket elhódítani konkurensétől, hogy a Nicsak, ki vagyok?-ot már 18.50-kor, tíz perccel az Álarcos énekes indulása előtt elkezdik sugározni.

Álarcos énekes. Forrás: RTL Klub

 

Ezenkívül hiába írtuk kritikánkban, hogy a közel háromórás programot úgy elnyújtották, hogy képtelenség végigülni – a TV2-nek ez a taktika is bejött, hiszen hiába nézték többen az Álarcos énekest (420 780 néző a médiaügynökségek által kiemelten figyelt 18–49-es korcsoportban, a Nicsak, ki vagyok? 315 006-os nézőszámával szemben) amíg tartott, utána sokan átkapcsoltak a másik műsorra, ami így nézettebbnek bizonyult az RTL Klub-on vetített Vasember 2-nél.

Ezek után került sor az elmúlt hétvégén az Álarcos énekes harmadik és a Nicsak, ki vagyok? második adására. A nézettségi versenyt ezúttal is az RTL műsora nyerte – olyannyira, hogy a 18 és 49 évesek közötti korcsoportban mért 395 981-es nézőszámmal a hét legnézettebb tartalma lett, szemben a Nicsak, ki vagyok? 326 849 nézőjével.

Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada. Forrás: TV2

 

A TV2 ugyanakkor megint tudta úgy fordítani a dolgot, hogy pozitívan kerüljön ki az összecsapásból, hiszen miközben az Álarcos énekesnek hétről hétre csökken a közönségaránya (a 18–49 évesek körében mérve az induláskor mutatott 28,6 százalékról 23,5-re, majd a múlt adással még tovább, 21,8 százalékra), addig ugyanez náluk minimálisan növekvő tendenciát mutat: az induláskor mért 18,4 százalékos közönségarány a múlt vasárnapi adásra 19,1-re nőtt. A teljes lakosság körében a közönségarány viszont az RTL Klubnak kedvezett: 21,9 százalékot ért el, míg a rivális TV2 20,4 százalékot.


(via Sajtó Klub, media1.hu)