Will Smith-nek minden jól áll

Az egykori udvarias rappernek jól áll az akciófilm és a vígjáték is, illetve az izompóló, a napszemüveg és az a kütyü, ami, ha pirosan villan, elfelejtesz mindent. Ezt a hétvégén meg is mutatja.

Bad Boys - Mire jók a rosszfiúk? (1995)

A Kaliforniába jöttem után Will Smith sokat küszködött, hogy újradefiniálja saját szerepét, próbálkozott drámával és vígjátékkal, aztán kiderült, hogy az akció is nagyon jól áll neki, sőt. Ehhez persze kellett Michael Bay, aki akcióban tényleg király, és kellett az újrafazonírozott, menőre vett Smith, aki mellé odatették a töpszli, bénácska, de akkoriban népszerű Martin Lawrence-t, hogy hősünk még szívdöglesztőbbnek tűnjön. És a dolog működött, tömény akcióval, jó csajokkal és remek zenével, Will pedig innentől fogva hivatalosan is hollywoodi sztár volt.

Men in Black - Sötét zsaruk (1997)

Ez Will Smith legszórakoztatóbb filmje és egyik legjobb szerepe, mint J ügynök. J és tapasztaltabb kollégája, K különleges ügynök nem a CIA-nak, és még csak nem is az FBI-nak dolgozik. Egy sokkal titkosabb szervezet ügynökei, akiknek az a feladata, hogy figyelemmel kísérjék a földönkívüliek aktivitását bolygónkon. Most egy veszélyes intergalaktikus terrorista a Földön akar megölni két galaktikus nagykövetet. Barry Sonnenfeld rendező egy vicces, elegáns, izgalmas és nagyon eredeti világot hozott össze, Smith és a mindig mogorva, de zseniális Tommy Lee Jones pedig fantasztikus párost alkotnak.

Men in Black - Sötét zsaruk 2. (2002)

J különleges ügynök egy rutinfeladatnak tűnő ügyben kezd el nyomozni. Egy földönkívüli megölt egy másik földönkívülit. Nem nagy ügy, előfordult ilyen már jobb családokban is. Ám a nyomozás során J egy ördögi bűntény nyomára bukkan, amely mögött Sereena, a gonosz kylothiai lény (Lara Flynn Boyle) áll. Ráadásul Sereena szívdöglesztő külsejű, fehérnemű-manökennek álcázza magát. Így csak egyvalaki segíthet, K ügynök, akinek korábban biztonsági okokból minden emlékét törölték, és most egy másik veszélyes kormányszervezet alkalmazottja, azaz postás.

Bad Boys 2. - Már megint a rosszfiúk (2003)

A miami drog-nyomozók, Marcus Burnett (Martin Lawrence) és Mike Lowrey (Will Smith) egy high-tech eszközökkel felszerelt csapat tagjaként próbálják megakadályozni, hogy Miamit ellepje az extasy. Tapia (Jordi Mollá), a könyörtelen drogbáró ellenőrzése alá akarja vonni az egész város jól jövedelmező drogkereskedelmét, nem kímélve senkit, aki az útjába kerül. Bonyolítja a helyzetet, hogy Marcus gyönyörű húga, Syd (Gabrielle Union), aki mellesleg titkos ügynök, egész véletlenül az események sűrűjébe keveredik, és igen kínos, sőt kockázatos helyzetbe hozza hőseinket.

Legenda vagyok (2007)

Ha a Men in Black volt a legszórakoztatóbb munkája, akkor ez a posztapokaliptikus darab a legjobb filmje – vagy ha nem a legjobb, a legemlékezetesebb. Francis Lawrence rendező elképesztő világot épített fel ugyanis az elpusztult, élőhalottak által benépesített Manhattanből és az egyetlen túlélőből, akit saját szabályai tartanak életben – no és rengeteg fegyvere meg német juhász kutyája. A Legenda vagyok megismételhetetlen alapmű, akárhányszor újranézhető, és nem csak azért, mert nagyszerű túlélőfilm, hanem mert magáról az emberről és a magányról is tud mesélni. Kicsit félünk is tőle, hogy egyszer majd remake készül belőle…

Men in Black - Sötét zsaruk 3. (2012)

J és K ügynök régóta védi már a Földet az univerzum mocskától. Jobban ismerik az idegen lényeket, mint egymást. Amikor K ügynök eltűnik, sőt egész léte megkérdőjeleződik, a hű társa a segítségére siet. Visszatér a múltba, egészen pontosan 1969-be, hogy leleplezze azt a földön kívülről irányított összeesküvést, amely megpróbálja újraírni az emberi történelmet. J New Yorkban találkozik az ifjú K-val (Josh Brolin). Csupán egy napjuk van arra, hogy helyrezökkentsék az időt. A tét K élete, az ügynökség sorsa és az emberiség jövője.

Sérülés (2015)

Smith egyik legfontosabb filmjét még Amerikában is eldugták a nézők elől, és nem véletlenül. A Sérülés ugyanis a profi sportolók, elsősorban az amerikai futballisták korában rendkívül gyakori masszív agykárosodásról szól, amelyet az általa játszott nigériai származású orvos, Dr. Bennet Omalu törvényszéki patológus fedez fel. Arra a következtetésre jut, hogy a sportpályafutása során szerzett rengeteg ütközés károsította az általa vizsgált, elhunyt sportolók agyát. Az amerikai fociliga nagy hatalmú vezetői természetesen tagadják ezt, az orvosnak keményen meg kell küzdenie az igazáért. Smith pedig mindent jól hoz, az akcentustól kezdve a tudáson át a paranoiáig.