Elkapták őket, és mindenre hajlandóak, hogy újra kiszabadulhassanak. Egy titkos állambiztonsági szervezet, az A.R.G.U.S. összefogdosta a gonosz szuperhősök leggonoszabbjait, és különleges börtönökben helyezte el őket: úgy, hogy semmiképpen ne szökhessenek meg.
A Cég saját maga akarja szélesre tárni a zárkaajtókat.
A raboknak szabadságukért cserébe szolgálatot kell vállalniuk. A gonoszok kénytelenek jót cselekedni. Létrejön az Öngyilkos Osztag, mely akkor indul bevetésre, ha az emberiség már nagy bajban van. Tagjai őrültek, kegyetlenek, kiszámíthatatlanok... mégis a mi oldalunkon állnak. Remélhetőleg.
Egy hivatásos bérgyilkos (Liam Neeson), aki már azt fontolgatta, hogy visszavonul a szakmájától, kénytelen újra akcióba lendülni. És ez a bevetés keményebb és veszélyesebb lesz, mint eddig bármelyik munkája - pedig nem is fizet érte senki. Most saját maga a megbízója. A célpontja nem más, mint egykori főnöke, a kegyetlen bandavezér, akinek azért kell meghalnia, hogy a bérgyilkos rég látott fia élhessen. És a profi hosszú idő után úgy érzi: most az érzelmeire kell hallgatnia. Még ha az az életébe kerül is.
V. Henrik angol királyt dróton rángatják a főpapok és a főnemesek. Ráveszik, hogy rohanja le Frankhont, hogy a birodalomhoz csatolja azt. Az ifjú király véres háborút indít a frankok ellen, és hősies példamutatásával megszégyenítő vereséget mérnek a túlerőre. Majd megismeri és megszereti Katalint, az ifjú és szép frank királylányt. S mindeközben lélekben is hosszú utat tesz meg: gondtalan aranyifjúból a népéért felelősen gondolkodó, bölcs uralkodóvá, s a "Föld legszebb kertjének" urává válik. Shakespeare műve nyomán a forgatókönyvet írta: Kenneth Branagh. Kenneth Branagh első rendezése mindjárt 8 nemzetközi díjat nyert, köztük a legjobb filmnek járó Oscar-t, valamint az év legjobb európai film kitüntetést.
AZ UTOLSÓ LOVAG szétzúzza a Transformers sorozat alapmítoszát, és átírja azt, hogy mit is jelent hősnek lenni. A emberek és az alakváltók háborúban állnak, és Optimusz Fővezér nincs többé. Jövőnk megmentésének kulcsa a múlt titkaiba van temetve, a Transzformerek rejtélyes földi történelmébe. Világunk megmentése egy valószínűtlen szövetség kezében van, melynek tagjai Cade Yeager (Mark Wahlberg), Űrdongó, egy angol Lord (Sir Anthony Hopkins) és egy oxfordi professzor (Laura Haddock).Mindenki életében eljön a pillanat, amikor helyt kell állnia. A TRANSFORMERS - AZ UTOLSÓ LOVAGban ez üldözöttekből hősök lesznek. A hősökből gonosztevők lesznek. Csak egy világ élheti túl: vagy az övék, vagy a miénk.
Néhány nappal a Cannes Classics-világpremier után a Magyar Nemzeti Filmalap együttműködésban a Pannonia Entertainmenttel a hazai mozikban is bemutatja Bacsó Péter A tanú című filmjének eredeti, cenzúrázatlan változatát. A tanú az elmúlt évtizedekben a szocialista diktatúra szimbólumává vált. Elkészítése után tíz évre dobozba zárták, s csak 1981-ben vetítették először – szintén Cannes-ban -, majd ezután itthon és további harminckét országban is bemutatták. A forgatás – a sorozatos leállítások, az egyes jelenetek kivágatása és a hozzáforgatások – hatalom és művészet jellegzetes egyezkedése volt a hatvanas évek végén. Az eredeti verzió öt perccel hosszabb a ’81-ben bemutatott és végül forgalmazott változatnál. Látható benne egy Rajk Lászlóra utaló sötétzárka-jelenet, s az a beszélgetés is bővebb, ahol az egyház ezeréves stabilitását állítják szembe az éppen csak megszületett kommunista rendszerrel. Ebben a változatban még nem szerepelt a forgalmazott változatot záró, több évvel később játszódó villamosjelenet, amelyet a rendező a cenzúra utasítására illesztett a film végére 1969-ben. A fennmaradt egyetlen cenzúrázatlan kópia alapján, a digitális technika segítségével most lehetővé vált az eredeti változat rekonstrukciója. A kivágott részeket – amelyek közül többnek az eredeti negatívja a Mafilm raktárából került elő – a Filmlabor hiánytalanul be tudta illeszteni a filmbe, és „hozzáfényelni” a mindenki által ismert verzió restaurált anyagához. Ennek köszönhetően most kiváló minőségben lesz látható a cenzúrázatlan változat. A film teljes körű, 4K felbontású restaurálása a Filmalap igazgatóságaiként működő Filmarchívum és Filmlabor közös munkája, harminc szakember részvételével és a Magyar Operatőrök Társasága közreműködésével valósult meg. „A tanú olyan, mintha Kafka, Orwell, Pinter és Hašek (Švejk, egy derék katona) szövetkeztek volna össze… Ahogy a bürokrácia rémálma a Nagy Testvér motívumaival keveredve megnyilvánul az állami végrehajtó gépezet felől az ügyetlen Pelikán József irányában, az nem humoros, hanem baljóslatú, megfoghatatlanul kétértelmű.” (Alex Keneas, Newsday Garden City, 1984. július 14.) (A filmhez a magyarországi forgalmazó nem adott korhatár-besorolást.)
Church seriff és Zeppelin nyomozó igyekszik fenntartani a békét a durva kisvárosban, ahol a lakosok egyetlen érdeklődési köre a templom vagy az oxikodon. A frissen eljegyzett Shelby John és Ruby Red új életet akarnak kezdeni. Elhatározzák, hogy közös családot alapítanak és leszoknak a drogokról, Ruby sógora, Peter támogatásával. Shelby azonban holtan találja szeretett Rubyját a verandájukon, mielőtt teljesíthetné utolsó kívánságát: megkeresztelkedni a folyóban, hogy minden bűnét lemossák róla. A tüzes dühvel teli Shelby gyilkosságsorozatba kezd, hogy megbosszulja mindazt, amit Rubyval szemben a drogkereskedő-hálózat minden egyes láncszeme elkövetett. Semmi mással, csak adrenalinnal és szögbelövővel felfegyverkezve Shelby sorra likvidálja a dílereket és drogosokat, amíg el nem jut a csúcsra. Church seriffnek és Zeppelin nyomozónak versenyt kell futnia az idővel, hogy véget vessenek Shelby önbíráskodásának, mielőtt a bűnbanda fejével, Coyote-tal folytatott harca vérfürdővé változtatja az egész várost.