Játékos és mesés ismerkedés a kiállításokkal és a bennük rejtőző tárgyakkal, négy témában. A programok ingyenesek, de regisztrációhoz kötöttek. Jelentkezni a helyszínen, a Néprajzi Múzeum kiállítási szintjén lévő jegypénztárban lehet.
A programokhoz az alábbi időpontokban lesz lehetőség csatlakozni: 10.00, 11.30, 13.30 és 15.00.
Foglalkozások:
Mesés tárgyjáték
Meghallgatásra hívjuk a múzeum tárgyait, és kiválasztjuk, hogy közülük melyik illik majd leginkább ahhoz a meséhez, amit közösen találunk ki.
Idő: kb. 1 óra
Helyszín: MÉTA
Tárgy-barkochba
Miről mesél a bábtáncoltató betlehem, vagy az Amur-vidéki halbőr ruha? Mi az a kópic? A Megérkeztünk című kiállításban a tárgyak történetén keresztül különféle élethelyzetekről, szokásokról és hagyományokról szóló kalandozás izgalmakkal, játékkal.
Idő: kb. 1 óra
Helyszín: Megérkeztünk c. kiállítás
Feliratos tárgyak
A ZOOM kiállítás feliratnélkülisége felveti a kérdést, hogy érthetőek-e a tárgyak önmagukban, kísérő szöveg nélkül is? Módosít egy tárgy értelmezésén vagy esetleg pontosítja azt? Ezekkel a gondolatokkal fogunk eljátszani. Kísérletet teszünk arra, hogy a háztartásokban megtalálható hűtőre értelmező feliratokat találunk ki. Ezekből a gondolatokból hűtőmágnest készítünk, amit mindenki kitehet a saját hűtőjére.
Idő: kb. 1 óra
Helyszín: ZOOM kiállítás és a MÉTA Béta terem
Tárgyazonosítás
Játsszunk közösen! Ma használt tárgyainknak vajon melyik kerámia lehet a régi párja? Hasonlítsuk össze formájuk, anyaguk, készítésük és használatuk alapján őket!Készítsd el saját zsebtükrödet, aminek díszítéséhez ihletet adnak a Kerámiatér tárgyai és motívumvilága!
Idő: kb. 1 óra
Helyszín: Kerámiatér és a MÉTA Béta terem
Egész napos közös alkotás:
Egy szekéren utazunk
A meghirdetett foglalkozások mellett, egy egész napon át tartó animációs alkotási folyamatba is be tudnak csatlakozni a hozzánk érkező gyerekek és az őket kísérő szülők. Az Animono Animációs Filmkészítő Műhely bázisánál lehetőség lesz az elindulás, a kalandozás és a megérkezés témakörein belül egy közös mozgóképes történetet létrehozni. Az elkészült animációs filmet az esemény után közzétesszük kommunikációs felületeinken.