Színészi improvizáció.
Előadó: Predrag Vuković – Pedjolino.
„Egy ember mozdulatlanul áll a színpadon, és magára vonja a figyelmünket. A másiknak nem sikerül ugyanez. Nekem csak ez a különbség számít. Mi ez a különbség? Mit jelent kémiailag, pszichikailag, fizikailag? A sztár kézjegyét? Egyéniséget? Nem. Ez így túl egyszerű lenne. Nem ez a válasz. Nem tudom, mi a válasz. De azt tudom, hogy itt, az előbbi kérdésre adott válaszban találhatjuk meg egész művészetünk kiindulópontját.” Peter Brook
Predrag Vuković – Pedjolino drámapedagógus, tévés műsorszerkesztő, újságíró, színházi bohóc, gyermeksztár, „mókamiki”. A „Nova osećajnost” színházban dolgozott Borka Pavićević mellett, ahol részt vett híres rendezők workshopjain a Bitef alatt. A hollandiai Dzang Edwards színiakadémián végezte tanulmányait. A szerb legenda Ljuba Tadić mellett dolgozott a Magaza Színházban, azon kívül Ljubiša Ristić Shakespeare fesztiváljának egyik megálmodója volt. Hollandiában Peter Brook tartott rendszeresen workshopokat az akadémia diákjai számára, Predrág tanulmányozta Brook munkamódszerét, átvette metódusának sajátosságait és kialakította saját módszerét, különösen a színész-néző viszony megformálásának tekintetében.
A mesterkurzus programja:
Színész-néző viszony megteremtése, Peter Brook módszere szerint
A néző által is formált színész karakter
A közönség befolyása az előadás menetére – nyílt végű színház
Vajon a közönség mindig részt vesz egy színházi előadás játékában?
A workshop programja:
Koordinációs gyakorlatok – 40 perc
Helyzetgyakorlat improvizáció: színész-közönség kapcsolatteremtés, egyénileg
Helyzetgyakorlat improvizáció: színész-közönség kapcsolatteremtés csoportos – 90 perc
A színész szerepe az előadásban Peter Brook felfogása szerint (gyakorlatok) – 40 perc
A közönség befolyása a darab menetére és a színész karakterhasználatára (gyakorlatok) – 60 perc
Az előadó kérdésekre válaszol – 10 perc
Dresszkód: Sokat mozgunk, ezért érdemes kényelmes ruhában és cipőben jönni.