Hajgató Terézia festőművész önálló kiállítása kerül bemutatásra a Godot Labor négy emeletén. A több éves alkotói periódus eredményeként született festmények az Elveszett Mimikri sorozat legfrissebb darabjai, ahol a látszólag csendéletnek tűnő alkotások antropomorf székportrékká lényegülnek át. Emberi viszonyok, szituációk, személyiségek és lelki állapotok jelennek meg az egyedi székeken, a mintázatokon és a meghatározó színhasználaton keresztül. A szék mint az ember formájához leginkább idomuló, hétköznapi bútor kerül előtérbe, amely az alázatnak, az alkalmazkodásnak és a tűrésnek éppúgy lehet a szimbóluma, mint az uralkodásnak és a hatalomnak. Hasonló kettősséggel bír a sorozat címében szereplő mimikri is, vagyis az élővilág egyedeinek környezetbe olvadó rejtőzködési stratégiája, melynek célja támadás és önvédelem egyaránt lehet. A Székfoglaló című kiállításon a nagyméretű, eddig még be nem mutatott csoportképek mellett a látogatók először találkozhatnak Hajgató szobraival és fotómunkáival is.
Aprólékosan kidolgozott formavilága, mintába forrasztott székei ezer kép közül is egyből felismerhetők. A Godot Labor Galéria fiatal művésze önálló kiállításával négy emelet magasságban lép ki műterme rejtekéből és tárja elénk sajátos univerzumát.
A több éves alkotói periódus eredményeként született festmények az Elveszett Mimikri sorozat legfrissebb darabjai, ahol a látszólag csendéletnek tűnő alkotások antropomorf székportrékká lényegülnek át. Emberi viszonyok, szituációk, személyiségek és lelki állapotok jelennek meg az egyedi székeken, a mintázatokon és a meghatározó színhasználaton keresztül. A szék mint az ember formájához leginkább idomuló, hétköznapi bútor kerül előtérbe, amely az alázatnak, az alkalmazkodásnak és a tűrésnek éppúgy lehet a szimbóluma, mint az uralkodásnak és a hatalomnak. Hasonló kettősséggel bír a sorozat címében szereplő mimikri is, vagyis az élővilág egyedeinek környezetbe olvadó rejtőzködési stratégiája, melynek célja támadás és önvédelem egyaránt lehet.
A Székfoglaló című kiállításon a nagyméretű, eddig még be nem mutatott csoportképek mellett a látogatók először találkozhatnak Hajgató szobraival és fotómunkáival is a 4 emeletes, 400 négyzetméteres Godot Laborban.
Hozzászólások