Haydn: G-dúr vonósnégyes, op. 33, No. 5
Beethoven: F-dúr vonósnégyes, op. 18, No. 1
Mendelssohn: f-moll vonósnégyes, op. 80
Drámai színpadi helyzeteket gyakran idéznek meg pusztán zenei művekben. Haydn op. 33-as ciklusában tagadhatatlan az opera hatása: a G-dúr kvartett második tétele Gluck Orfeo-jának „Che puro ciel” ariosoját idézi, melyet Haydn 1778-ban mutatott be Eszterházán. Beethoven barátja és a mű első primáriusa, Karl Amenda szerint az Op. 18-as ciklus első darabjának lassú tételét Shakespeare Rómeó és Júliájának kriptajelenete ihlette.
Mendelssohn komor f-moll hangnemű művében pedig a végtelen fájdalom és a kétségbeesett gesztusok egyrészt húga, a keletkezési évben meghalt Fanny emlékének szólnak, másrészt benne van saját, ugyanezen évben bekövetkező halálának sejtelme is.
A dél-koreai Esmé Quartet a 2018-as Wigmore Hall International String Quartet Competition gyoztese volt, de díjazta oket az Académie du Festival d’Aix, a 2017-es Trondheim International Chamber Music Competition és az Irene Steels Wilsing-verseny is.