Koncert

A walkür - Budapesti Wagner-napok

Fischer Ádám karmester, művészeti vezető
Stuart Skelton előadó
Johan Reuter előadó
Camilla Nylund előadó
Catherine Foster előadó
Schöck Atala előadó
Wierdl Eszter előadó
Fodor Gabriella előadó
Fodor Beatrix előadó
Várhelyi Éva előadó
Kálnay Zsófia előadó
Gál Erika előadó
Kissjudit Anna előadó
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
2019. június 21. (péntek) 16:00 - 22:00
Ár: 6000, 10900, 14900, 19900, 22900 Ft

Helyszín:

Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Művészeti vezető és vezényel: Fischer Ádám
Szereplők:
Siegmund: Stuart Skelton
Hunding: Albert Pesendorfer
Wotan: Johan Reuter
Sieglinde: Camilla Nylund
Brünnhilde: Catherine Foster
Fricka: Schöck Atala
Helmwige: Wittinger Gertrúd
Gerhilde: Wierdl Eszter
Waltraute: Fodor Gabriella
Ortlinde: Fodor Beatrix
Siegrune: Várhelyi Éva
Rossweisse: Kálnay Zsófia
Grimgerde: Gál Erika
Schwertleite: Kissjudit Anna
Közreműködik: a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Alkotók: Hartmut Schörghofer (díszlettervező, rendező), Christian Martin Fuchs †, Dr. Christian Baier (dramaturg), Corinna Crome (jelmez- és bábterv), Vajda Máté (fővilágosító), Szupermodern Filmstúdió Budapest (videó), Polgár Etelka (játékmester), Vida Gábor (koreográfia), Asztalos Dóra (koreográfus asszisztens), Kovács János (betanító karmester), Bartal László, Bartinai Gábor, Bizják Dóra, Fajger Orsolya, Friedrich Suckel, Szennai Kálmán (zenei munkatársak)


2019-ben a Budapesti Wagner-napokon ismét látható lesz A nibelung gyűrűje. A tetralógia szerelmesei kíváncsian várják az előadásokat: mi az, ami változatlanul marad, és mi az, ami újdonság? Egy biztos: Wagner Ringjének izgalmasan eredeti előadása az eltelt évek során a Müpa egyik védjegyévé vált.


A walkür a tavasz, a szerelem, az egymásra találás, a felismert közös múlt tragikusan szép operája. Akárcsak A Rajna kincsében, itt is vétkeznek, sőt főbenjáró bűnt követnek el: tabut sértenek a testvérek, amikor szerelemben egyesülnek. De furcsa módon nem ítéljük el őket, sőt velük érzünk: minden rokonszenvünk és részvétünk az övék, és szívünkbe markol a fájdalom, amikor a Hundinggal vívott döntő párviadalban Siegmundnak meg kell halnia.
Hasonlóképpen a kényszerhelyzetben vergődő főisten (lám, még egy főisten is kerülhet kényszerhelyzetbe!), Wotan keserű vívódását is megértjük, és megrázó hallgatnunk hitvesével, Frickával folytatott párbeszédét, amely egyfelől a polgári házasságokból ismert rosszízű cívódások paródiája (Wagner nem volt mintaférj, a gyakorlatból ismerte ezt a műfajt), másfelől örök és szent erkölcsi elvekről is szól. És megrendülünk, amikor Wotan, fájdalmával küzdve, álmot bocsát Brünnhildére, és áthatolhatatlan lángfalakkal veszi körül a szunnyadót, hogy csak a legméltóbb, a félelem nélküli hős ébreszthesse majd fel.
Siegmundként idén Stuart Skeltont üdvözölhetjük, s Brünnhildeként ismét visszatér egy régi, kedves ismerős, a nagyszerű Catherine Foster személyében.


Zenedráma három felvonásban (német nyelvű előadás, magyar és német szövegvetítéssel).