Altstaedt, Rados, Lonquich…

2021. július 22. (csütörtök) 16:00 BMC - Koncertterem 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 6000 Ft, 2 vagy 3 jegy esetén: 4500 Ft, 4 vagy több jegy esetén: 3000 Ft, diák/nyugdíjas: 2000 Ft
Kelemen Kvartett előadó
Győri Noémi előadó
Kokas Katalin előadó
Bársony Péter előadó
Kokas Dóra előadó
Rados Ferenc előadó
2021. július 22. (csütörtök) 16:00 BMC - Koncertterem 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 6000 Ft, 2 vagy 3 jegy esetén: 4500 Ft, 4 vagy több jegy esetén: 3000 Ft, diák/nyugdíjas: 2000 Ft
Kelemen Kvartett előadó
Győri Noémi előadó
Kokas Katalin előadó
Bársony Péter előadó
Kokas Dóra előadó
Rados Ferenc előadó

Km.: Kokas Katalin, Kelemen Barnabás (hegedű), Bársony Péter (brácsa), Kokas Dóra, Nicolas Altstaedt (cselló), Alexander Lonquich, Rados Ferenc (zongora), Győri Noémi (fuvola), Kelemen Kvartett


Mozart: D-dúr fuvolanégyes, K. 285
Dvořák: e-moll (“Dumky”) zongoratrió, No. 4
Fauré: c-moll zongoraötös, op. 115


Mozart azt írta apjának szóló egyik levelében, hogy nem szereti a fuvolát, ami kissé meglepő annak fényében, hogy milyen gyönyörű fuvolaműveket komponált. Persze Mozartnak sem kell minden szavát elhinni: alighanem apja szemrehányásai elől próbált kitérni, amikor Leopold a szemére vetette, hogy miért haladt olyan lassan tervezett fuvoladarabjainak komponálásával. Akárhogy is, a D-dúr fuvolanégyes csodálatos mű: Győri Noémi nemrég vette lemezre azokkal a muzsikustársaival, akikkel ezen a délutánon előadja. A Mozart-mű tehát afféle lemezbemutatóként hangzik el, Dvořák méltán népszerű „Dumky”-triója ugyanakkor lemezelőzetesként. Mielőtt stúdióba vonulna a Kelemen–Altstaedt–Lonquich trió, meghallgathatjuk előadásukban a méltán népszerű, nagyszabású darabot, amely nevét a szláv „dumka” szó után kapta. A kifejezés eredetileg a rabságban énekelt balladákra vonatkozott, amelyekre az éles hangulati váltások jellemzők. A koncert második részében aztán Gabriel Fauré 1921-ben bemutatott c-moll zongoraötöse szólal meg Rados Ferenc és a Kelemen Kvartett előadásában. Az idős, szinte teljesen süket zeneszerző darabja hatalmas sikert aratott az ősbemutatón, az amerikai zeneszerző, Aaron Copland szerint Fauré főművéről van szó, amely „mélységben Bachot, kecsességben Mozartot idézi”.