Km.: Szabó Marcell (zongora)
Prokofjev-Nyikolajeva: Péter és a Farkas, op. 67
Csajkovszkij: Dumka, op. 59
Muszorgszkij: Egy kiállítás képei
Szabó Marcell nyolcévesen kapta első hivatalos zongoraóráit, tizenkét évesen pedig már a Zeneakadémia Különleges Tehetségek Osztályában tanult. Sokáig legalább akkora erőbedobással görkorcsolyázott, mint zongorázott, egy sérülés-sorozatnak köszönhetően azonban döntenie kellett, és az extrém sport helyett a zongorázást választotta. A 2010–2011-es tanévben a brüsszeli Koninklijk Conservatorium hallgatója volt, 2012-től pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskolájában folytatja tanulmányait. A 2016-ban Fischer Annie-ösztöndíjat, 2015-ben Junior Prima Díjat nyert zongoraművész az elmúlt években számos nemzetközi versenyen is sikert aratott. 2014-ben a szegedi 6. Nemzetközi Bartók Béla Zongoraversenyen 1. díjat, kortárs zenei és zenekari különdíjat, a 33. Nemzetközi Delia Steinberg Zongoraversenyen Madridban 3. díjat, a 16. Nemzetközi Île de France Zongoraversenyen Párizsban 1. díjat és különdíjat nyert. A párizsi győzelem igazi „bakancslistás ügy” volt számára, melynek köszönhetően számos fesztiválmeghívást kapott és több szólóestet is adhatott a francia fővárosban. 2015-ben Rahmanyinov 2. (c-moll) zongoraversenyével állhatott színpadra a Müpában. Rahmanyinov zenéje ör
Mini-maratoni koncertjeinken az orosz történetek lesznek a középpontban, három formátumban: két zongorás, négykezes, illetve szóló zongoraművek.
Rachmaninov I. szvitjét Csajkovszkijnak ajánlotta és egyik levelében úgy is hivatkozott rá, mint zenei képek sorozata (erre utal a „Fantázia-tablók” alcím is). A négytételes kompozíció négy költő versét dolgozza fel. A maraton magját Csajkovszkij balettjei adják: a három mese Csajkovszkij legkedveltebb művei közé tartoznak és a Csipkerózsikából nem más készített átiratot, mint a fiatal Rachmaninov. A mese-vonalat erősíti Prokofjev örökérvényű darabja, a Péter és a Farkas, melyet az orosz zongorista-pedagógus Tatjana Nyikolajeva írt át. A maraton zárásaként Muszorgszkij „Egy kiállítás képei” ciklusában Hartmann festő barátja valódi és képzeletbeli képei elevenednek meg lelki szemeink előtt, melynek tablói a nyitó Rachmaninov szvittel rezonálnak.