Különleges hangversenyt adott három évvel ezelőtt Dobozy Borbála és a Budapesti Vonósok: Bach egy-egy csembalóversenyével 20. századi műveket állítottak párba.
J. S. Bach: 7. (g-moll) csembalóverseny, BWV 1058
Martinů: Versenymű csembalóra és kis zenekarra, H. 246
Dobozy Borbála (csembaló), Ránki Fülöp (zongora), Budapesti Vonósok (koncertmester: Koppándi Jenő, művészeti vezető: Botvay Károly), vezényel: Kamp Salamon, szakkommentátor: Rákai Zsuzsanna
Közvetítésünk két korszak és a művek közötti összefüggések sűrűjébe vezet, a kiváló Bach-specialista, Kamp Salamon pedig gondoskodik arról, hogy senki se érezze magát elveszettnek.
Johann Sebastian Bach csembalóversenyei szinte kivétel nélkül átiratok, a g-moll hangnemű darab a-moll hegedűversenyének átdolgozása. A magánszólam átdolgozásakor Bach ügyelt arra, hogy megmutassa a billentyűs hangszer sajátosságait, speciális lehetőségeit.
A barokk mester versenyműve mellett a Bartók-kortárs cseh Bohuslav Martinů darabja szólal meg. A 20. század egyik kimagasló zeneszerzőjének csembalóművei fontos szerepet játszanak a hangszer modernkori történetében. 1935-ben írt kompozíciója meglepő hangszerelést alkalmaz: a szólistát kísérő együttesben egy zongora is helyet kapott.
(A 2017. március 3-i hangverseny felvétele)