ELMARAD: Soweto Kinch trio (UK): Sax, Riots and Racism

Elmarad
2021. december 11. (szombat) 20:00 Trafó 1094 Budapest, IX. kerület, Liliom utca 41.

Ár: 2400 Ft, elővét: 1900 Ft
Soweto Kinch előadó
Nick Jurd előadó
2021. december 11. (szombat) 20:00 Trafó 1094 Budapest, IX. kerület, Liliom utca 41.

Ár: 2400 Ft, elővét: 1900 Ft
Soweto Kinch előadó
Nick Jurd előadó

Soweto Kinch (szaxofon, szöveg), Nick Jurd (basszusgitár), Vladimir Kostadinovic (dobok)


Soweto Kinch elismert alt-szaxofonos és MC. Az egyik legizgalmasabb és legsokoldalúbb fiatal zenész mind a jazz, mind a hip-hop szcénában. Diplomáját az Oxfordi Egyetemen modern történelemből szerezte. Zenei pályafutása során rengeteg zenei díjban és elismerésben részesült, a teljesség igénye nélkül: Mercury Music Prize, két UMA-díj, és a MOBO legjobb jazz előadó díját 2003-ban és 2007-ben is elnyerte.


Hip-hop MC-ként és producerként szintén elismert a zene világában: fellépet KRS ONE, Dwele és TY társaságában, együttműködött Mos Def, Goldie, Rodney P és a BBC 1-Xtra's Twin B. előadókkal.


Kinch saját lemezein kívül színházi zeneszerzőként is dolgozik: Jonzi D’s Hip Hop Theater, Markus the Sadist (2010),és Sampad’s In The Further Soil (2010).


Koncertjein a modern jazzt fúzionálja a hip-hop elemeivel, a közönség bevonásával free-style betétekkel vegyítve.


2019 februárjában jelent meg legújabb lemeze, a The Black Peril.


Bár Londonban született, karibi származású zenészként bevallása szerint az 1919-ben Anglián és az Egyesült Államokon végigsöprő Vörös Nyár néven elhíresült faji zavargások mementója inspirálta a lemezt.


A The Black Peril lemezt több elismert zenész közreműködésével rögzítette - köztük Jay Phelps, Giacomo Smith, Xhosa Cole és Nathanial Cross -, valamint amerikai jazzsztárok Eric Lewis és Gregory Hutchinson. A The Black Peril a ragtime hangjait fedezi fel, hallható proto-jazz, a nyugat-indiai népzene és a korszak afroamerikai zeneszerzőinek klasszikus művei, átöleli a jelentős társadalmi változások idejét, miközben feltárják a tánczene modern formáinak összekötő vonalát, ideértve a hip-hopot és a trap-t. A lemez megvizsgálja a korai afroamerikai zene ellentéteit: lelkiismeretes optimizmusát, valamint az általa szimbolizált forradalmi veszély érzetét.