Koncert

Európai Hidak - Monteverdi: La Favola D’Orfeo

Fischer Iván karmester, rendező
Baráth Emőke előadó
Cyril Auvity előadó
Peter Harvey előadó
Núria Rial előadó
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
2019. szeptember 20. (péntek) 19:45
Ár: 3000, 5100, 6600, 9400, 15300 Ft

Helyszín:

Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Baráth Emőke (Euridice, La Musica)
Valerio Contaldo (Orfeo)
Michal Czerniawski (Pastore, Speranza)
Cyril Auvity (Pastore, Spirito)
Francisco Fernández-Rueda (Pastore, Spirito)
Peter Harvey (Pastore, Plutone)
Núria Rial (Ninfa, Proserpina, Baccante)
Antonio Abete (Caronte, Spirito)
Luciana Mancini (La Messagiera, Baccante)


Jelmez: Anna Biagiotti
Koreográfia: Sigrid T’Hooft
Rendező: Fischer Iván
Vezényel: Fischer Iván


A Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara, valamint a Budapesti Fesztiválzenekar korhű hangszeres előadása • A Fischer Iván Operatársulat, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Müpa, a Vicenzai Operafesztivál és a genfi Grand Théâtre közös produkciója


Fischer Iván operatársulatával évente egy új produkciót mutat be. Ebben a szezonban ez Monteverdi első operája, az Orfeo.


A darab címe azért La favola d’Orfeo (Orpheusz meséje), mert ez volt az eredeti cím, ahogy a remekművet 1607-­ben megismerhette a mantovai ősbemutató közönsége. A befejezés is más volt, mint a ma közismert finálé. Az eredeti szövegkönyvben az opera nem Apollón jóságos érkezésével és Orpheusz égbe emelésével végződik, hanem egy vad bacchanáliával és a főhős meggyilkolásával. Most ezt az eredeti koncepciót mutatjuk be, amelyben a hiányzó zenei részt Fischer Iván rekonstruálta.


A tavalyi Falstaff-előadás sikeres alkotói állítják színpadra ezt a produkciót is, amelyet Budapest után Vicenzában és Genfben is láthat a közönség. A szólisták a világ minden tájáról érkeznek, a főszerepeket a magyar Baráth Emőke és az olasz Valerio Contaldo énekli. A táncosok a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértőjével, Sigrid T’Hooft koreográfussal dolgoznak együtt, aki évek óta segíti a zenekar régizenei produkcióit.


Fischer Iván Facebook-oldalán többrészes blogban írta le az Orfeóval kapcsolatos gondolatait. Elsősorban a titokzatos és mágikus hatású mitológiai dalnok kérdése izgatja, az, hogy milyen szerepet játszott ez a kultikus figura a reneszánsz és a barokk kor közötti átmeneti években. Leírja, hogyan ütközik a plátói szerelem a földi örömök megszállott híveivel, és miért választotta inkább a darab első, reneszánsz változatát erre az előadásra.


DORÁTI A BÉRLET
DORÁTI B BÉRLET