Km.: Horti Lilla (szoprán), Kokas Katalin, Kelemen Barnabás, Banda Ádám (hegedű), Farkas Gábor, Nagy Péter, Borbély László, Fejérvári Zoltán (zongora), Klenyán Csaba (klarinét)
Bartók: 44 duó két hegedűre, BB 104 - részletek
Bartók: Kontrasztok, BB 116
Bartók-Kodály: Dalok
Bartók–Kocsis: Két kép
1931-es esszéjében Bartók azt írja a népzene művészi felhasználásának lehetőségeiről, hogy annak legmagasabb szintje, amikor a zeneszerző „sem parasztdallamokat, sem parasztdallam-imitációkat nem dolgoz föl zenéjében, de zenéjéből mégis ugyanaz a levegő árad, mint a parasztzenéből. Azt lehet mondani ilyenkor: a zeneszerző megtanulta a parasztok zenei nyelvét és rendelkezik vele oly tökéletes mértékben, amilyen tökéletes mértékben egy költő rendelkezik anyanyelvével.” A megtanult anyanyelv különös fogalma gyönyörűen jelzi, hogy Bartók számára – miként Kodály számára – mennyire fontos inspirációt jelentett a parasztzene, s hogy milyen mélyen építették be azt saját művészetükbe. A koncerten elhangzó művek kivétel nélkül a parasztzene „levegőjét” árasztják: a pedagógiai céllal komponált hegedűók éppúgy, mint a Benny Goodmannek ajánlott Kontrasztok, vagy az eredetileg zenekari műként fogant Két kép. Utóbbit Kocsis Zoltán, minden idők legjelentősebb Bartók-előadójának kétzongorás átiratában hallhatjuk. Az átirattal tisztelgünk Kocsis Zoltán emléke előtt, aki rendszeres résztvevője volt a Fesztivál Akadémiának, és 2016-ban, halála előtt néhány hónappal még nagyszabású előadássorozatot tartott a fesztiválon Bartók vonósnégyeseiről.