Francia barokk szerzők művei foglalják keretbe az idei Fesztivál Akadémiát. Jean-Marie Leclair Rebel – és nem mellesleg Rameau – kortársaként tevékenykedett Párizsban, művei a Napkirály udvarának pompáját idézik. Könnyed eleganciájú g-moll hegedűversenyében a házigazdák és a fesztivál állandó művészei búcsúznak a közönségtől, előtte azonban szinte minden zenetörténeti korszakot felidéznek.A könnyed hangulatú zárókoncert magját Pierre Boulez Messagesquisse című műve jelenti, melyet eredetileg hét csellóra komponált az 1977-es La Rochelle gordonkaversenyre. A darab a megrendelő, Paul Sacher nevének betűiből képzett zenei kód leleményes kidolgozása.
Boulez: Messagesquisse
Mon-Puo Lee (cselló), a Fesztiválakadémia növendékei
Monteverdi: Orfeo – Prológus
Händel: Kilenc német ária – 4. Süße Stille, HWV 205; 5. Singe, Seele, Gott zum Preise, HWV 206
Purcell: „O Let me weep” – a Nimfa áriája a Tündérkirálynő 5. felvonásából
Kovács Ágnes (szoprán), Tóth Mónika (hegedű), Jonathan Cohen (csembaló), Davidovics Igor (lant)
Leclair: g-moll hegedűverseny, op. 10/6
Kelemen Barnabás, Tóth Mónika, Kokas Katalin (hegedű), Dimitry Smirnov (brácsa), Kokas Dóra (cselló), Janzsó György (nagybőgő), Jonathan Cohen (csembaló), Davidovics Igor (lant)
Szakkommentátor: Fazekas Gergely
(A 2019. július 28-i hangverseny felvétele.)