Kadri Voorand in Duo With Mihkel Mälgand (EE)

2020. március 18. (szerda) 20:00 BMC - Opus Jazz Club 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 2000 Ft
Kadri Voorand előadó
2020. március 18. (szerda) 20:00 BMC - Opus Jazz Club 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 2000 Ft
Kadri Voorand előadó

Kadri Voorand - ének, zongora, elektronika
Mihkel Mälgand - nagybőgő, gitár
Az énekes, zongorista és zeneszerző Kadri Voorand erőteljes érzelmi töltetű, történetmesélő zenét játszik, melyben a megkapó, fülbemászó ritmusokat egészen egyedi módon ötvözi a pop, jazz és folk elemeivel. Kadri Voorand igen magasan képzett énekes, aki eredeti zenéjével és kifejezésmódjával számos díjat söpört be Észtországban éppúgy, mint a nemzetközi színtéren. Rengeteg országban koncertezett már, ideértve Nagy-Britanniát, Németországot, Finnországot, Dániát, Svédországot, Norvégiát, Kínát, Olaszországot, Oroszországot és Üzbegisztánt, ahogy többször megfordult Magyarországon, az Opus Jazz Clubban is. 2017-ben megkapta az Észt Zenei Díjat (Estonian Music Awards) az év legjobb női énekese kategóriában, és az év legjobb jazzalbuma elismerést az Armupurjus (Szerelmi mámor) című albumáért.


Mihkel Mälgand egyike a legtöbbet foglalkoztatott észt bőgösöknek. Kettejük erős ritmikai és improvizációs egymásrahangoltsága egy összeszokott, szoros duót eredményez. Náluk a popszerű dallamok virtuóz improvizációkkal és fejlett technikai eszközkészlettel párosulnak. Szívszorító balladák és hip groovok, teljesen egyedi csavarok a soundban, és meghökkentő, bátor szövegek jellemzik zenéjüket. A duó tagjai korábban számos koncertet adtak Észtországban és külföldön, többek között a patinás Pori Jazz és Jazz Baltica fesztiválokon. Új albumuk néhány héttel az Opusban adott koncertjük előtt jelenik meg az ACT Music gondozásában.


„Kadri Voorland hangja a purista akrobatika és az elektronikán átszűrt szélsőségek között ugrál. Az összes énekes perverziót jelen időben végzi, miközben találékony módon köti össze a repetitív periódusokat, a torzított, vibráló hangokat, hogy végül egy szaltóval megérkezzen egy szakadékszerű kontraszt mélyére. Ezt követően visszatér a zongorához, hogy megkösse az énekhang és a billentyűk szimbiotikus házasságát” – jellemezte őt az All About Jazz kritikusa.