Km.: Giovanni Guzzo (hegedű), Szűcs Máté, Szűcs Máté (brácsa), Henrik Brendstrup, Christoph Richter (cselló), Devich Benedek (nagybőgő), Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba, Mate Bekavac (klarinét), Pápai Ákos (basszusklarinét), Rózsa Gerda (oboa), Lakatos György (fagott), Tóth Bálint (kürt)
Janáček: Mládí (Ifjúság)
Mozart: Esz-dúr („Kegelstatt”) trió, K. 498
Fauré: Álom után, op. 7/1 (Pablo Casals átirata)
Fauré: Elégia, op. 24
Mendelssohn: D-dúr szextett, op. 110
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
Izgalmas keret szegélyezi az idei kamara.hu nyitókoncertjének műsorát: az ifjúság két különböző arca mutatkozik meg – ahogy Proust is a gyermekkorral indítja regényfolyamát. A hangverseny elején a 70 éves Janáček fúvósszextettje hallható, amelyben gyermekkorára emlékszik vissza a szerző. Vagy épp sikerekben és inspirációban gazdag kései éveit éli meg második ifjúságként? Akárhogy is, egy idős ember fiatalságról festett zenei portréja ez. A koncert fináléja ugyancsak négytételes szextett – pontosan száz évvel korábbról. Ez esetben a 15 éves Mendelssohn próbál kitörni – és kis is tör – az ifjúság börtönéből, hogy csodagyerekből felnőtt zeneszerzővé nőjön. Az örökgyerek Mozart zenéje mellett helyet kap még a regényben sokat emlegetett Fauré is. Az Álom után akár a koncert címe is lehetne, hiszen Az eltűnt idő nyomában épp egy fokozatos ébredéssel veszi kezdetét. Az álmodozó, néhol bágyadt zenei világot Fauré dallamos korszakának záróköve, a tartalmas beszélgetésre emlékeztető Elégia mélyíti el.
Élő közvetítés a Zeneakadémia Online Koncertterméből, FB oldalán és YouTube csatornáján.