Az online vagy személyesen megváltott jegyek és bérlet-hányadok az elmaradt koncertet követő 60 munkanapon belül visszaválthatók, vagy átcserélhetők. A jegyek vagy bérletek vonalkódjainak megküldésével és a csere koncert kiválasztásával a visszafizetést vagy a cserét a jegy@filharmonikusok.hu e-mail címen, vagy a +36 (1) 411-6636 telefonszámon is megrendelhetik.
Km.: Kolonits Klára (szoprán), Szalai Ágnes (szoprán), Schöck Atala (alt), Brickner Szabolcs (tenor), Kovács István (basszus), Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba), Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, vez.: Attilio Tomasello
Robert Schumann: Az éden és a péri, op. 50
„Múlt pénteken befejeztem Az éden és périt, legnagyobb és – remélem – legjobb művemet. Hálatelt szívvel gondolok az égre, amely erőimet, míg dolgoztam, ily éberen tartotta. […] A péri történetét már bizonyára elmeséltem neked, ha nem, úgy igyekezz azt megszerezni: szinte zenére született, alapgondolata oly költői és oly tiszta, hogy teljesen elragadott” – írta Robert Schumann 1843 nyarán egyik barátjának. És valóban, a zeneirodalom különös csodája, megismételhetetlen kuriózuma a még ugyanazon évben bemutatott alkotás. A műfaja is szokatlan, idill-oratórium, melyben szinte egyedüli követője Haydn remekművének, az Évszakoknak. Világi oratórium, lírai megközelítésben, s a tárgya is látszólag mindennapi: a boldogságkeresés.
A történet az angol Thomas Moore Lalla Rookh című, 1817-ben megjelent mesegyűjteményének egyik költeményére épül, az Ezeregyéjszaka meseszövéséhez hasonló formában. Egy kitaszított és bűnbánó angyal, a péri áll bebocsátásra várva az éden kapuja előtt. A bejutás feltétele, hogy az ég számára legkedvesebb ajándékot hozza el. Egy hazájáért küzdő katona utolsó csepp vére, egy szerelmes asszony utolsó lehelete sem elegendő, de végül elhozzák a megváltást az őszinte megbánás könnyei.
Az egzotikum iránt vonzódó Schumann a történet feldolgozása során nem a cselekményes megoldást választotta. A komponista a lelkiállapotok ábrázolásának mestere, a műben megtalálhatjuk dalai, szimfóniái, kórusművei, sőt vonós kamarazenéje reminiszcenciáit, azzal a sűrű, mégis áttetsző faktúrával, mely oly egyedien jellemző rá a romantika alkotói között.
Pászti bérlet 2.