Koncert

Khatia és Gvantsa Buniatishvili és a Concerto Budapest

Helyszín/Időpont változás
Keller András karmester
Zeneakadémia (Nagyterem)
2022. február 06. (vasárnap) 19:30
Ár: 2400, 3500, 4300, 5200, 6400, 7900 Ft

Helyszín:

Zeneakadémia (Nagyterem)
1061 Budapest, VI. kerület, Liszt Ferenc tér 8.

Az előzetesen 2022. január 15-16-ra meghirdetett Khatia & Gvansta Buniathisvili és a Concerto Budapest hangversenyeket a szólisták részéről felmerült előzetesen nem látható okok miatt elhalasztják. A sokak által nagyon várt vendégművészekkel közös fellépést mindenképpen szeretnék megtartani, ezért a koncerteket későbbi időpontban, 2022. február 6-án rendezi meg a Concerto Budapest Zeneakadémia Nagytermében, változatlan műsorral.


A korábban megvásárolt jegyek és bérletek automatikusan érvényesek a fent kijelölt időpontra!


Km.: Khatia Buniatishvili, Gvantsa Buniatishvili zongora, Keller Quartet; vez.: Keller András


Franck: f-moll zongoraötös
J. S. Bach: C-moll kettősverseny, BWV 1060
Mozart: Esz-dúr kettősverseny, K. 365


Khatia Buniatishvili immár jó ideje visszajáró és lelkesen ünnepelt vendégművésze a Concerto Budapest koncertjeinek, ám ezúttal nemcsak vele találkozhatunk majd, hanem megismerkedhetünk szintén tehetséges nővérével, Gvantsa Buniatishvilivel is. „Egy év van köztünk, de szinte olyanok vagyunk, mint az ikrek: mindig megvolt köztünk az összhang” – fogalmazott egy interjújában Khatia, s ezen a hangversenyen a grúz zongorista testvérpár két 18. századi versenyműben is igazolni fogja e harmónia meglétét, amely bizonnyal kettejük és a Keller András által vezényelt zenekar között is érzékletessé válik majd. Bach és Mozart kétzongorás kompozíciói előtt a hölgyek egyike a Keller Quartet társaságában készül kamarazenélni, méghozzá a romantikus zongoraötösök egyik legnagyszerűbbikét eljátszva. César Franck f-moll kvintettje 1879-ben született és ajánlása a pályatársnak, egyszersmind az ősbemutató zongoristájának, Camille Saint-Saëns-nak szólt. Amennyiben hihetünk a zenetörténeti anekdotának, Saint-Saëns a koncert befejeztével úgy távozott a pódiumról, hogy a kottát nem vitte magával: ha ez valóban a lekicsinylés jele akart lenni, úgy a kolléga fanyar ítéletét a mű azóta is töretlen népszerűsége már rég messzemenően megcáfolta.


Volumenek bérlet