Vigyázó szemeiket vessék Távol-Keletre – hangzik a sokak által osztott vélemény, miszerint a klasszikus zene jövőjét nem egyedül Európában és az Egyesült Államokban, de Ázsiában érdemes keresni. Nem csupán az évről évre felfedezett fiatal virtuóz muzsikusok jelzik kelet felemelkedését, hanem az a fúzió is, amely a két világtáj egyesítésével sajátos színeket és formákat hoz létre. A Farkas Gábor által életre hívott I. Távol-Keleti Komolyzenei Fesztivál Japán gazdag zenei kultúráját mutatja be. A második japán-magyar esten a kontrasztok és a harmóniák szerepelnek a fókuszban.
A Grammy-jelölt Miho Hazama műveiből több mint tíz hanglemez készült, zenéje nem csupán a szakma fejbólintását vívta ki, hanem a közönség tetszését is. Szólóhegedűre írt B to C című alkotását az ősbemutatót is jegyző Chiharu Taki előadásában csendül fel. A különbözőségekben való gyönyörködés jegyében született Bartók Kontrasztok című darabja (egy nagy amerikai jazz szaxofonos, Benny Goodmann megrendelésére), amit a Japánban élő és dolgozó Kohán István klarinétművész, valamint Chiharu Taki és Eva Yulin-Shen előadásában hallunk. A koncertet egy „tiszteletbeli magyar”, Johannes Brahms zongoranégyese koronázza meg, amelyben a szerző magyaros motívumokat rejtett el.